Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor sökes smala kriterier
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="thetoe91" data-source="post: 991537" data-attributes="member: 138473"><p><em>Vill du ha en skida som är mer åt pisthållet som bas, men som ändå funkar utanför tack vare en fin rocker, så är Extrem Project 110 från fjolåret svårslagen. 100% storslalomkaraktär och den känns verkligen som en racestockskida i konstruktionen. Den är lite stum för mig med mina 75kg, men om man vill ha nåt riktigt bitigt som ändå är rätt kul, så finns det nog få skidor som slår den. Den ska enligt hemsidan vara lite snällare i år med lättare kärna och jag ser personligen fram emot att testa den nya versionen, men för dig som vill ha nåt bastant så är förra årets ett bättre val.</em></p><p></p><p>Tja!</p><p>Jag är 197 cm lång och väger 93 kilo. Hittade ett intressant erbjudande på dessa skidor 6000kr. Vet dock inte om jag ska köpa så feta skidor eller om jag ska köpa ett par Volkl Kendo som jag provåkte förra årekt, tyckte att dessa var riktigt grymma men funderar på bredare skidor. Jag är duktig åkare och gillar att åka fort och framför allt stora svängar, håller mig mest i pisten men kör då och då utanför (skulle gärna köra mer utanför). Tror du att de är för stela för min vikt och blir det tråkigt i pisten med så bred midja? Har aldrig provat bredare skidor än Kendon som är 89mm i midjan.</p><p></p><p>MVH/Tobbe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="thetoe91, post: 991537, member: 138473"] [i]Vill du ha en skida som är mer åt pisthållet som bas, men som ändå funkar utanför tack vare en fin rocker, så är Extrem Project 110 från fjolåret svårslagen. 100% storslalomkaraktär och den känns verkligen som en racestockskida i konstruktionen. Den är lite stum för mig med mina 75kg, men om man vill ha nåt riktigt bitigt som ändå är rätt kul, så finns det nog få skidor som slår den. Den ska enligt hemsidan vara lite snällare i år med lättare kärna och jag ser personligen fram emot att testa den nya versionen, men för dig som vill ha nåt bastant så är förra årets ett bättre val.[/i] Tja! Jag är 197 cm lång och väger 93 kilo. Hittade ett intressant erbjudande på dessa skidor 6000kr. Vet dock inte om jag ska köpa så feta skidor eller om jag ska köpa ett par Volkl Kendo som jag provåkte förra årekt, tyckte att dessa var riktigt grymma men funderar på bredare skidor. Jag är duktig åkare och gillar att åka fort och framför allt stora svängar, håller mig mest i pisten men kör då och då utanför (skulle gärna köra mer utanför). Tror du att de är för stela för min vikt och blir det tråkigt i pisten med så bred midja? Har aldrig provat bredare skidor än Kendon som är 89mm i midjan. MVH/Tobbe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor sökes smala kriterier
Tillbaka
Topp