Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Skidor som funkar för allt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Yatzy" data-source="post: 822376" data-attributes="member: 66533"><p>Jag skulle inte rekommendera just T1Race om han ska gå topptur med grejorna. Skillnaden mellan T1Race och T1 thermo är väl förutom färgen i princip styvare flex och inget gåläge. Gåläget är mycket värt på topptur. T1R är också Scarpas allra styvaste sko. Jag skulle snarare rekommendera T2x. Använder själv T1 thermo och skulle gott kunna åka lite mindre höga och styva skor. Jag väger 80 kg, åker inte särskilt kraftfullt och köpte skorna med föresatsen att åka i princip enbart i liftområden. De känns för mig onödigt tunga att gå tur i.</p><p>Det är till del en fråga om smak och åkstil. Jag tror att den som klarar av att åka runt med ett par T1R utan "<a href="http://books.google.se/books?id=nyjS-M1dR4kC&pg=PA126&lpg=PA126&dq=skiing+feeding+chicken+stance&source=bl&ots=rIC9m6MJoY&sig=HSbMBFhRANp5hiciB-KbNW9PcVg&hl=sv&ei=T67WTJTqAsbrOfu65YkK&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&ved=0CBYQ6AEwAA#v=onepage&q&f=false" target="_blank">feeding-chicken-stance</a>", den personen har så pass mycket erfarenhet att den inte behöver vända sig till ett internetforum för hjälp att välja ett par allroundskidor, och vice versa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Yatzy, post: 822376, member: 66533"] Jag skulle inte rekommendera just T1Race om han ska gå topptur med grejorna. Skillnaden mellan T1Race och T1 thermo är väl förutom färgen i princip styvare flex och inget gåläge. Gåläget är mycket värt på topptur. T1R är också Scarpas allra styvaste sko. Jag skulle snarare rekommendera T2x. Använder själv T1 thermo och skulle gott kunna åka lite mindre höga och styva skor. Jag väger 80 kg, åker inte särskilt kraftfullt och köpte skorna med föresatsen att åka i princip enbart i liftområden. De känns för mig onödigt tunga att gå tur i. Det är till del en fråga om smak och åkstil. Jag tror att den som klarar av att åka runt med ett par T1R utan "[url=http://books.google.se/books?id=nyjS-M1dR4kC&pg=PA126&lpg=PA126&dq=skiing+feeding+chicken+stance&source=bl&ots=rIC9m6MJoY&sig=HSbMBFhRANp5hiciB-KbNW9PcVg&hl=sv&ei=T67WTJTqAsbrOfu65YkK&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&ved=0CBYQ6AEwAA#v=onepage&q&f=false]feeding-chicken-stance[/url]", den personen har så pass mycket erfarenhet att den inte behöver vända sig till ett internetforum för hjälp att välja ett par allroundskidor, och vice versa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Skidor som funkar för allt
Tillbaka
Topp