Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor som liknar opinion 108
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1092542" data-attributes="member: 12152"><p>Opinion och QST rör sig i samma härad och båda är kompetenta skidor som ligger i frontlinjen bland allroundskidori den nya standardbredden 105-110mm. Opinion är mer offpistinriktad i grunden med en längre och lägre rocker som ger ett bättre flyt. QST har lite längre kant vilket ger lite mer pistskidekänsla på fast underlag. Ingen av skidorna gör dock bort sig vare sig utanför eller i pisten utan det är mer en fråga om lite olika karaktär och inriktning. Viktmässigt ligger de också snarlikt och även om Opinion är runt 100 gram tyngre tycker jag att QST:n faktiskt känns lite tyngre i praktiken pga förhållandevis mer vikt i tip och tail. </p><p></p><p>Jag hade hört mycket gott om QST 106 innan jag testade den förra året och blev aningen besviken på den får jag säga. Inte för att den var dålig utan för att den är bra på allt, men inte bäst på något och därmed saknar den delvis en egen karaktär. Den är välpresterande slätstruken på ett sätt som gör att till och med jag har svårt att beskriva den efter en halvdags testande. Å andra sidan kan nästan vem som helst kliva på den och trivas eftersom den inte sticker ut åt något håll. Det är verkligen bara att klicka i och köra vilket i sig är ett kvalitetsbetyg, men det är inte en av de roligaste skidorna utan snarare en skida som har sin styrka i att inte ha några egentliga svagheter. Opinion har mer karaktär med sin geometri och långa rocker och kräver några fler åk av inåkning för åkare som inte är van vid en neutral balans. Nu är jag engagerad i Opinionprojektet så jag är partisk i målet, men jag tycker att Op108 är en roligare skida som vågar sticka ut lite mer i marknadsbruset. Men vilken du än väljer får du en skida som är riktigt bra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1092542, member: 12152"] Opinion och QST rör sig i samma härad och båda är kompetenta skidor som ligger i frontlinjen bland allroundskidori den nya standardbredden 105-110mm. Opinion är mer offpistinriktad i grunden med en längre och lägre rocker som ger ett bättre flyt. QST har lite längre kant vilket ger lite mer pistskidekänsla på fast underlag. Ingen av skidorna gör dock bort sig vare sig utanför eller i pisten utan det är mer en fråga om lite olika karaktär och inriktning. Viktmässigt ligger de också snarlikt och även om Opinion är runt 100 gram tyngre tycker jag att QST:n faktiskt känns lite tyngre i praktiken pga förhållandevis mer vikt i tip och tail. Jag hade hört mycket gott om QST 106 innan jag testade den förra året och blev aningen besviken på den får jag säga. Inte för att den var dålig utan för att den är bra på allt, men inte bäst på något och därmed saknar den delvis en egen karaktär. Den är välpresterande slätstruken på ett sätt som gör att till och med jag har svårt att beskriva den efter en halvdags testande. Å andra sidan kan nästan vem som helst kliva på den och trivas eftersom den inte sticker ut åt något håll. Det är verkligen bara att klicka i och köra vilket i sig är ett kvalitetsbetyg, men det är inte en av de roligaste skidorna utan snarare en skida som har sin styrka i att inte ha några egentliga svagheter. Opinion har mer karaktär med sin geometri och långa rocker och kräver några fler åk av inåkning för åkare som inte är van vid en neutral balans. Nu är jag engagerad i Opinionprojektet så jag är partisk i målet, men jag tycker att Op108 är en roligare skida som vågar sticka ut lite mer i marknadsbruset. Men vilken du än väljer får du en skida som är riktigt bra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor som liknar opinion 108
Tillbaka
Topp