Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidor til en på 1,5 år
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="anulaikar" data-source="post: 1065114" data-attributes="member: 78008"><p>Jag lät mina grabbar börja gå med skidor när de var 1 år.</p><p>Både längdskidor men även skidor med stålkant.</p><p>Det jag gjorde var att jag fick tag i ett par gamla alpinskidor (raka!) 80 cm långa vilka jag satte stövelbindning på. </p><p>Typ Tegsnäsbindning. </p><p>Sen kunde de strutta runt längst ner i backen bäst de ville i sina vanliga vinterkängor. </p><p>MEN skillnaden mot att göra samma sak med längdskidor är att de hade grepp när de fått lite fart och ville svänga.</p><p>OCH de kunde resa sig själva när de ramlade.</p><p></p><p>Slalom fick de inte testa före 4 års ålder.</p><p>Knappt då. Varför hålla på med det? Slalom alltså...</p><p></p><p>Påpekas bör att på vårt dagis här utanför Östersund är det obligatoriskt för Alla barn som kan gå att åka skidor när det finns snö.</p><p>Om detta finns ingen (noll) diskussion.</p><p></p><p>vänligen</p><p>Daniel</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="anulaikar, post: 1065114, member: 78008"] Jag lät mina grabbar börja gå med skidor när de var 1 år. Både längdskidor men även skidor med stålkant. Det jag gjorde var att jag fick tag i ett par gamla alpinskidor (raka!) 80 cm långa vilka jag satte stövelbindning på. Typ Tegsnäsbindning. Sen kunde de strutta runt längst ner i backen bäst de ville i sina vanliga vinterkängor. MEN skillnaden mot att göra samma sak med längdskidor är att de hade grepp när de fått lite fart och ville svänga. OCH de kunde resa sig själva när de ramlade. Slalom fick de inte testa före 4 års ålder. Knappt då. Varför hålla på med det? Slalom alltså... Påpekas bör att på vårt dagis här utanför Östersund är det obligatoriskt för Alla barn som kan gå att åka skidor när det finns snö. Om detta finns ingen (noll) diskussion. vänligen Daniel [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidor til en på 1,5 år
Tillbaka
Topp