Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor till 87kg tung puder virgin!?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HultEM" data-source="post: 310345" data-attributes="member: 68877"><p>Jag som gjorde min första säsong måste säga att det där med mjukt, hårt osv... är rätt överskattat iallafall i min mening... har du ett lagg för puder så bör ju puderskidan vara mjuk för att man sa få det goa flytet (?). Och kollar du på FETINGAR dem riktiga fetingarna alltså så är ju i stortsätt alla utom B-Squaden mjuka...</p><p></p><p>själv körde jag på ett par nordica enforcer i början, när dem pajja köpte jag ett par völkl sumo nordican var kul i pisten vilket var ett plus... sumon.. ja det är en puder skida, ska inte snacka jätte mkt pist där inte.</p><p></p><p>jag väger 94 kg 193 lång och tycker nordica enforcer funkar perfekt som allround skida, sanslöst fartstabil. sumon är ett ultimat puder lagg, för skogsåkning till en ny nivå för min del.</p><p></p><p>jag har inte jättemycket erfarenhet av skidor osv. men detta är min uppfattning. hoppas jag inte upprör för många.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HultEM, post: 310345, member: 68877"] Jag som gjorde min första säsong måste säga att det där med mjukt, hårt osv... är rätt överskattat iallafall i min mening... har du ett lagg för puder så bör ju puderskidan vara mjuk för att man sa få det goa flytet (?). Och kollar du på FETINGAR dem riktiga fetingarna alltså så är ju i stortsätt alla utom B-Squaden mjuka... själv körde jag på ett par nordica enforcer i början, när dem pajja köpte jag ett par völkl sumo nordican var kul i pisten vilket var ett plus... sumon.. ja det är en puder skida, ska inte snacka jätte mkt pist där inte. jag väger 94 kg 193 lång och tycker nordica enforcer funkar perfekt som allround skida, sanslöst fartstabil. sumon är ett ultimat puder lagg, för skogsåkning till en ny nivå för min del. jag har inte jättemycket erfarenhet av skidor osv. men detta är min uppfattning. hoppas jag inte upprör för många. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor till 87kg tung puder virgin!?!
Tillbaka
Topp