Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor till 87kg tung puder virgin!?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sugardaddy" data-source="post: 310354" data-attributes="member: 14420"><p>Jag testade Salomons 1080 Gun i ett par dagar, förhållandena var lite blandade, en del ny snö med hyfsad fluff-faktor, en del lite mer packad snö, en del gammal lavinsnö och några åk i pisten dessutom. Måste säga att jag var tveksam till att börja med, men de gick från klarhet till klarhet. Oerhört lättåkta skidor, men ändå inte döda. Tog ett par åk för en som inte är van med att stå mitt på skidan, men sen var det rock'n'roll. I pisten var de varken några fartlok eller någon lekfull skida, men de var ändå inte helt bortkomna och pisten behöver inte bara bli en transport med de skidorna.</p><p></p><p>Jag brukade åka ganska aggresivt men försöker slappna av mer för att få mer flyt i off-pist-åkningen. De här skidorna funkade väldigt bra med en inställningen. jag är 198 cm lång och väger runt 90-strecket och åkte på 188 cm långa skidor, tror att det är längsta som finns. Skulle jag ha åkt mer aggresivt (och med det menar jag tyvärr att jag skulle hänga mer på plösen) så skulle de nog ha kännts lite korta framför tårna. Står man mer balanserat så fungerade längen överraskande bra, jag börjar tro på snacket om att det är skidytan som är viktig, åtminstone om man åker "balanserat".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sugardaddy, post: 310354, member: 14420"] Jag testade Salomons 1080 Gun i ett par dagar, förhållandena var lite blandade, en del ny snö med hyfsad fluff-faktor, en del lite mer packad snö, en del gammal lavinsnö och några åk i pisten dessutom. Måste säga att jag var tveksam till att börja med, men de gick från klarhet till klarhet. Oerhört lättåkta skidor, men ändå inte döda. Tog ett par åk för en som inte är van med att stå mitt på skidan, men sen var det rock'n'roll. I pisten var de varken några fartlok eller någon lekfull skida, men de var ändå inte helt bortkomna och pisten behöver inte bara bli en transport med de skidorna. Jag brukade åka ganska aggresivt men försöker slappna av mer för att få mer flyt i off-pist-åkningen. De här skidorna funkade väldigt bra med en inställningen. jag är 198 cm lång och väger runt 90-strecket och åkte på 188 cm långa skidor, tror att det är längsta som finns. Skulle jag ha åkt mer aggresivt (och med det menar jag tyvärr att jag skulle hänga mer på plösen) så skulle de nog ha kännts lite korta framför tårna. Står man mer balanserat så fungerade längen överraskande bra, jag börjar tro på snacket om att det är skidytan som är viktig, åtminstone om man åker "balanserat". [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor till 87kg tung puder virgin!?!
Tillbaka
Topp