Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor till 87kg tung puder virgin!?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Wigholm" data-source="post: 310362" data-attributes="member: 65894"><p>Jag spelar i ungefär samma liga som dig. Är du ute efter puderlagg som klarar din vikt skulle jag gå för något av följande alternativ:</p><p></p><p>Stöckli DP - Pansarvagn som klarar fart bäst av alla, den går som ett lok. Nackdelen är att den är ganska svår i tätare skog och uppkörd offpis (kullar som blir i smala rännor osv) Men om man är en tillräckligt duktig åkare så är det inga problem.</p><p></p><p>Völkl Mantra - Relativt allroad skida som är kvickar än stöckli men ändå tå fart, försök o hitta förra årets modell (den svarta) den är i min mening en bättre offpist skida.</p><p></p><p>Scott Santiago Pure - Kvick o fartstabil skida som fungerar utmärkt i alla fören (bättre i offpist så klart) Här är det 193cm med 101 midjan som rockar.</p><p></p><p>Völkl Sumo/Sanouk - Riktiga puderlagg som enbart visar sig från sin rätt sida i puder, inget för hårt underlag. Vet du att du bara kommer åka helikoter o få puder hela tiden skulle jag välja någon av dessa skidor.</p><p></p><p>Völkl Gotama - Jag kör på dessa i år (bytte från Stöckli) dessa ser jag vara en riktigt bra offpist skida som är mjukare än ovanstående. Så den där extrema fartstabiliteten försvinner men du får istället en skida som du lätt vrider runt i trånga lägen (skog osv)</p><p></p><p></p><p>Sen finns det ju ett flertal skidor till som spelar i samma liga, för att sammafatta det hela så måste du ransaka dig själv. Är du riktigt duktig och gillar fart skulle jag köra på Stöckli / Mantran dessa skidor går att hantera i alla fören men då måste du kunna din sak. Vill du ha en skida som hjälper dig på traven (du kan tvinga runt skidan) skulle jag gå för en Gotama, jag är riktigt nöjd med min.</p><p></p><p>En sak är säker, Pocket Rocket och den typen av skidor är på tok för fladdriga. De flyter på bra i puder men så fort det blir uppkört så fladdrar de värre än.. du kommer att byta ut dem iallafall (jag har gjort den resan)</p><p></p><p>Hoppas detta hjälpte till lite på traven.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Wigholm, post: 310362, member: 65894"] Jag spelar i ungefär samma liga som dig. Är du ute efter puderlagg som klarar din vikt skulle jag gå för något av följande alternativ: Stöckli DP - Pansarvagn som klarar fart bäst av alla, den går som ett lok. Nackdelen är att den är ganska svår i tätare skog och uppkörd offpis (kullar som blir i smala rännor osv) Men om man är en tillräckligt duktig åkare så är det inga problem. Völkl Mantra - Relativt allroad skida som är kvickar än stöckli men ändå tå fart, försök o hitta förra årets modell (den svarta) den är i min mening en bättre offpist skida. Scott Santiago Pure - Kvick o fartstabil skida som fungerar utmärkt i alla fören (bättre i offpist så klart) Här är det 193cm med 101 midjan som rockar. Völkl Sumo/Sanouk - Riktiga puderlagg som enbart visar sig från sin rätt sida i puder, inget för hårt underlag. Vet du att du bara kommer åka helikoter o få puder hela tiden skulle jag välja någon av dessa skidor. Völkl Gotama - Jag kör på dessa i år (bytte från Stöckli) dessa ser jag vara en riktigt bra offpist skida som är mjukare än ovanstående. Så den där extrema fartstabiliteten försvinner men du får istället en skida som du lätt vrider runt i trånga lägen (skog osv) Sen finns det ju ett flertal skidor till som spelar i samma liga, för att sammafatta det hela så måste du ransaka dig själv. Är du riktigt duktig och gillar fart skulle jag köra på Stöckli / Mantran dessa skidor går att hantera i alla fören men då måste du kunna din sak. Vill du ha en skida som hjälper dig på traven (du kan tvinga runt skidan) skulle jag gå för en Gotama, jag är riktigt nöjd med min. En sak är säker, Pocket Rocket och den typen av skidor är på tok för fladdriga. De flyter på bra i puder men så fort det blir uppkört så fladdrar de värre än.. du kommer att byta ut dem iallafall (jag har gjort den resan) Hoppas detta hjälpte till lite på traven. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor till 87kg tung puder virgin!?!
Tillbaka
Topp