Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor till is, raviner, skog - och puder
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Zentradi" data-source="post: 942285" data-attributes="member: 102747"><p>Jag har åkt mycket i kittel och har haft liknade bekymmer som du. Själv har jag kört på ett par BlackCrows navis. Funkar helt underbart i kittle, så länge det finns snö. Problemet för mig är att de blir för svårhanterliga i den täta skogen om man har för lite snö att jobba med, eller om det blir för mycket hård puckel. Då blir skidorna för stumma. </p><p>Jag köpte själv ett på K2 Kung Fujas för det här ändamålet och satte på ett på dynafit på mina galmla kråkor. Funkar grymt bra i kittel. Det är ju en smaksak, men jag har mycket svårt att åka puckel med "puckelpist teknik" med för breda och stumma skidor. När det gäller bärighet så ger Fujasen (och Navis) en mycket fin pop upp ur snön. Jag kör häldre mina navis i djupare snö då de klarar fart bättre än Kung Fujas.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Zentradi, post: 942285, member: 102747"] Jag har åkt mycket i kittel och har haft liknade bekymmer som du. Själv har jag kört på ett par BlackCrows navis. Funkar helt underbart i kittle, så länge det finns snö. Problemet för mig är att de blir för svårhanterliga i den täta skogen om man har för lite snö att jobba med, eller om det blir för mycket hård puckel. Då blir skidorna för stumma. Jag köpte själv ett på K2 Kung Fujas för det här ändamålet och satte på ett på dynafit på mina galmla kråkor. Funkar grymt bra i kittel. Det är ju en smaksak, men jag har mycket svårt att åka puckel med "puckelpist teknik" med för breda och stumma skidor. När det gäller bärighet så ger Fujasen (och Navis) en mycket fin pop upp ur snön. Jag kör häldre mina navis i djupare snö då de klarar fart bättre än Kung Fujas. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor till is, raviner, skog - och puder
Tillbaka
Topp