Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor till lätt tjej
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1196131" data-attributes="member: 29440"><p>Längden på skidan har ju inte så mycket med längden på åkaren att göra utan teknik/fart och vikt. Oftast är en längre skida styvare och kräver mer vikt och fart.</p><p>Vilken längd har hon åkt på innan? Är det juniorskidor hon har haft?</p><p>Har en snart 15-årig dotter c:a 160cm och c:a 52kg, Har köpt ett par Völkl Kanjo (samma som Yumi) 154cm till henne i år. Förra året åkte hon på Rossignol Smash 7 150cm. Hon har också åkt sen 3-års ålder och tränar konståkning 5-6ggr i veckan- så mycket benmuskler.</p><p>Hon testade ett par Völkl Flair 81 156cm förrförra säsongen (13år då) och gillade att de var så lättsvängda men hon tyckte ändå att det var "lite svåra att bestämma över" Hon fick ändå en positiv känsla av att åka på ett par "riktiga skidor". Hade Mantra jr 138cm då som ju är extremt lättåkta så ett rätt stort steg upp alltså.</p><p>Jag valde 154cm framför 161cm på Kanjon då jag tänkte att det är en "vuxenskida" som kanske är ganska styv även om den är för medelgoda åkare (avancerade för dammodellen Yumi), sen har ju hon en lillebror som kan få dem sen ifall hon tycker att de är för korta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1196131, member: 29440"] Längden på skidan har ju inte så mycket med längden på åkaren att göra utan teknik/fart och vikt. Oftast är en längre skida styvare och kräver mer vikt och fart. Vilken längd har hon åkt på innan? Är det juniorskidor hon har haft? Har en snart 15-årig dotter c:a 160cm och c:a 52kg, Har köpt ett par Völkl Kanjo (samma som Yumi) 154cm till henne i år. Förra året åkte hon på Rossignol Smash 7 150cm. Hon har också åkt sen 3-års ålder och tränar konståkning 5-6ggr i veckan- så mycket benmuskler. Hon testade ett par Völkl Flair 81 156cm förrförra säsongen (13år då) och gillade att de var så lättsvängda men hon tyckte ändå att det var "lite svåra att bestämma över" Hon fick ändå en positiv känsla av att åka på ett par "riktiga skidor". Hade Mantra jr 138cm då som ju är extremt lättåkta så ett rätt stort steg upp alltså. Jag valde 154cm framför 161cm på Kanjon då jag tänkte att det är en "vuxenskida" som kanske är ganska styv även om den är för medelgoda åkare (avancerade för dammodellen Yumi), sen har ju hon en lillebror som kan få dem sen ifall hon tycker att de är för korta. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor till lätt tjej
Tillbaka
Topp