Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidor till medelåkare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sinclairwilde" data-source="post: 846541" data-attributes="member: 119288"><p>Jag sitter i ungefär samma sits som dig. Väger ca. 65-70, 176 lång, medel till över medel. Åkte i helgen på ett par Salomon X Wing 6 (14.1m radie, 165 cm) som var riktigt trevliga (2010 års modell, men de 2011 lär vara lika i sitt beteende). Lätt att carva med och hade relativt bra grepp på de ställen i pisten där topplagret av snön var bortåkt. Har också stått på ett par K2 Force (14m radie, 170 cm) skidor som var relativt jämnbördiga med X Wing 6 skidorna. Lätta att få på kant och att carva med. Både dessa skidor är ganska så lätta (viktmässigt) och jag vet inte hur de klarar av lite hårdare åkning, kan tänka mig att de inte är de allra stabilaste, men det är sällan jag är upp i mer än crusing fart i backarna.</p><p></p><p>Sen har jag också kikat på K2 Photon (15m radie, 170 cm) och Head i.Peal 74 (14.1 radie, 170cm). Dock har jag inte åkt på någon av dem än, men de är lite tyngre och vad jag hört ganska så fartstabila. Vad de har gemensamt är att de båda har relativt kort svängradie och skall vara rätt så lättåkta i carvingsvängar. K2 Photon har rocker fram så de skall enligt utsago vara lite lättare att initiera svängen med, och jag tror mycket väl det kan vara så då K2 Force skidorna också har Rocker (dock har Force rocker både fram och bak, medans Photon enbart har rocker fram). Heads Peak serie har mycket bra rykte kring sig och jag jag skulle kunna tänka mig att i.Peak 74 är ganska så härliga att åka pist med då de har en ganska smal midja och kort svängradie. </p><p></p><p>Vet ej om du tycker att dessa förslag har för kort radie, men X Wing och Force skidorna är riktigt trevliga för en som mig som tycker om att carva i pisten och cruisa fram och de är inte särskillt dyra i paket med bindingar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sinclairwilde, post: 846541, member: 119288"] Jag sitter i ungefär samma sits som dig. Väger ca. 65-70, 176 lång, medel till över medel. Åkte i helgen på ett par Salomon X Wing 6 (14.1m radie, 165 cm) som var riktigt trevliga (2010 års modell, men de 2011 lär vara lika i sitt beteende). Lätt att carva med och hade relativt bra grepp på de ställen i pisten där topplagret av snön var bortåkt. Har också stått på ett par K2 Force (14m radie, 170 cm) skidor som var relativt jämnbördiga med X Wing 6 skidorna. Lätta att få på kant och att carva med. Både dessa skidor är ganska så lätta (viktmässigt) och jag vet inte hur de klarar av lite hårdare åkning, kan tänka mig att de inte är de allra stabilaste, men det är sällan jag är upp i mer än crusing fart i backarna. Sen har jag också kikat på K2 Photon (15m radie, 170 cm) och Head i.Peal 74 (14.1 radie, 170cm). Dock har jag inte åkt på någon av dem än, men de är lite tyngre och vad jag hört ganska så fartstabila. Vad de har gemensamt är att de båda har relativt kort svängradie och skall vara rätt så lättåkta i carvingsvängar. K2 Photon har rocker fram så de skall enligt utsago vara lite lättare att initiera svängen med, och jag tror mycket väl det kan vara så då K2 Force skidorna också har Rocker (dock har Force rocker både fram och bak, medans Photon enbart har rocker fram). Heads Peak serie har mycket bra rykte kring sig och jag jag skulle kunna tänka mig att i.Peak 74 är ganska så härliga att åka pist med då de har en ganska smal midja och kort svängradie. Vet ej om du tycker att dessa förslag har för kort radie, men X Wing och Force skidorna är riktigt trevliga för en som mig som tycker om att carva i pisten och cruisa fram och de är inte särskillt dyra i paket med bindingar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidor till medelåkare
Tillbaka
Topp