Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidor till min flickvän och utlärningstips?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="NinaH77" data-source="post: 525716" data-attributes="member: 72431"><p>Började själv åka skidor ganska sent och tillsammans med en kille som hade säsongat i flera år. Ett misstag man ofta gör när man ska lära ut är att börja i för svåra backar, då blir man rädd för att det ser brant ut och vågar inte slappna av. Låt tjejen "mysåka" i gröna backar där hon vågar släppa på, då kommer plogen att jobba bort sig själv. För mig blev det en total aha-upplevelse när jag väl vågade släppa på och insåg att skidorna faktiskt svänger av sig själv. Vad gäller skidor så skulle jag satsa på ett par pistskidor typ Dynastar Contact-serien i längd 158 cm. De kommer att funka för henne i flera år framöver och svänger bra och hon kan få fin carvingkänsla. Kan också säga att det finns inget mer stressande än att åka med någon som är mycket bättre än man själv medan man fortfarande är nybörjare och lite rädd. Ta tipset från ovanstående och boka in henne på en skidlektion så hon kommer förbi första spärrarna. Med de tipsen kommer hon att kunna fortsätta utvecklingen på egen hand.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NinaH77, post: 525716, member: 72431"] Började själv åka skidor ganska sent och tillsammans med en kille som hade säsongat i flera år. Ett misstag man ofta gör när man ska lära ut är att börja i för svåra backar, då blir man rädd för att det ser brant ut och vågar inte slappna av. Låt tjejen "mysåka" i gröna backar där hon vågar släppa på, då kommer plogen att jobba bort sig själv. För mig blev det en total aha-upplevelse när jag väl vågade släppa på och insåg att skidorna faktiskt svänger av sig själv. Vad gäller skidor så skulle jag satsa på ett par pistskidor typ Dynastar Contact-serien i längd 158 cm. De kommer att funka för henne i flera år framöver och svänger bra och hon kan få fin carvingkänsla. Kan också säga att det finns inget mer stressande än att åka med någon som är mycket bättre än man själv medan man fortfarande är nybörjare och lite rädd. Ta tipset från ovanstående och boka in henne på en skidlektion så hon kommer förbi första spärrarna. Med de tipsen kommer hon att kunna fortsätta utvecklingen på egen hand. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidor till min flickvän och utlärningstips?
Tillbaka
Topp