Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidor till min flickvän och utlärningstips?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="vicksson" data-source="post: 583982" data-attributes="member: 86362"><p>Som en av de många som är emot tjejskidor (ja, jag är själv tjej och en ganska liten sådan 157cm/57kg) - jag är inte emot tjejskidor som concept. Tjejer och killar är olika, inte speciellt konstigt att man ska köra på olika grejer. </p><p></p><p>Tyvärr är det väl så att jag inte hittat någon tjejskida som varit lika rolig som en likvärdig killskida. Jag säger inte att tjejskidor är tråkiga, det finns många bra tjejskidor som kan mäta sig med killskidor, men oftast är de dyrare en ett prestandamässigt likvärdigt killpar. </p><p></p><p>Det possitiva med specifika tjejskidor är att de finns i kortare längder vilket ofta leder till mer lättåkta skidor, ofta är det också mjukare vilket ytterligare bidrar. Visst är det soft med lättåkta korta skidor, men ju bättre åkare man är desto mer saknar man fartstabila agressiva skidor. Jag har accepterat att de flesta skidor jag tycker är kul inte görs i "min" längd. Men man dör inte av att köra på skidor som är längre an vad man själv är, man får träningsvärk, men dör gör man inte. Och när man vant sig - fy fan vad kul det är. </p><p></p><p>En till av anledningarna till att jag är skeptiskt mot tjejskidor - Seriöst vem kan kalla en skida med 95mm midja och en längsta läng på 165 den ultimata puderskidan?</p><p>Det finns ytterst få puderskidor gjorda för tjejer med bredare midja än 100mm. Och det är ju trevligt att skidfabrikanterna anpassar längden på skidorna - men seriöst! Det är inte onormallt att vilja ha puderskidor som är längre än vad man själv är, det är många tjejer som är över 170... Det är skillnad på killar och tjejer, men inte så mycket skillnad som man kan tro när man kollar på offpist skidor för tjejer. Och nej vi har inget emot att ta i lite ibland, vi skulle inte dö om vi råkade åka på en skida man faktiskt fick jobba lite med. </p><p></p><p>Sen desginen på många tjejskidor... man blir mörkrädd. </p><p></p><p>Shit det där blev långt, men hoppas att jag fått uppklarat varför vissa tjejer är emot tjejskidor...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="vicksson, post: 583982, member: 86362"] Som en av de många som är emot tjejskidor (ja, jag är själv tjej och en ganska liten sådan 157cm/57kg) - jag är inte emot tjejskidor som concept. Tjejer och killar är olika, inte speciellt konstigt att man ska köra på olika grejer. Tyvärr är det väl så att jag inte hittat någon tjejskida som varit lika rolig som en likvärdig killskida. Jag säger inte att tjejskidor är tråkiga, det finns många bra tjejskidor som kan mäta sig med killskidor, men oftast är de dyrare en ett prestandamässigt likvärdigt killpar. Det possitiva med specifika tjejskidor är att de finns i kortare längder vilket ofta leder till mer lättåkta skidor, ofta är det också mjukare vilket ytterligare bidrar. Visst är det soft med lättåkta korta skidor, men ju bättre åkare man är desto mer saknar man fartstabila agressiva skidor. Jag har accepterat att de flesta skidor jag tycker är kul inte görs i "min" längd. Men man dör inte av att köra på skidor som är längre an vad man själv är, man får träningsvärk, men dör gör man inte. Och när man vant sig - fy fan vad kul det är. En till av anledningarna till att jag är skeptiskt mot tjejskidor - Seriöst vem kan kalla en skida med 95mm midja och en längsta läng på 165 den ultimata puderskidan? Det finns ytterst få puderskidor gjorda för tjejer med bredare midja än 100mm. Och det är ju trevligt att skidfabrikanterna anpassar längden på skidorna - men seriöst! Det är inte onormallt att vilja ha puderskidor som är längre än vad man själv är, det är många tjejer som är över 170... Det är skillnad på killar och tjejer, men inte så mycket skillnad som man kan tro när man kollar på offpist skidor för tjejer. Och nej vi har inget emot att ta i lite ibland, vi skulle inte dö om vi råkade åka på en skida man faktiskt fick jobba lite med. Sen desginen på många tjejskidor... man blir mörkrädd. Shit det där blev långt, men hoppas att jag fått uppklarat varför vissa tjejer är emot tjejskidor... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidor till min flickvän och utlärningstips?
Tillbaka
Topp