Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidor till min flickvän och utlärningstips?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="nopride" data-source="post: 584039" data-attributes="member: 68964"><p>Vicksson:</p><p>Jag förstår vad du menar. Men personligen så söker jag ju inte efter en ren offpistskida och är inte heller någon superbra skidåkare. Jag har testat att åka på lite längre skidor men tyckte det var lite för svårt för den åkning jag har just nu. Kanske inte då dumt med en tjejskida för mig då iaf? Håller helt med dig om designen... tragiskt! Man måste tydligen gilla rosa och blommor när man är tjej!</p><p>Heddious:</p><p>Jag är väl mest inriktad på pist. Men vill inte ha någon ren pistskida som är omöjlig att åka offpist med. (om det nu finns sådana) Jag skulle väl säga att jag är 70% pist och 30% offpist kanske. Svårt det där. Behöver ju inga jättelånga fetingskidor direkt. Men de jag har tittat på ligger väl mellan 70 och 80 mm i midjan. Tror att över 80 blir för svårt för mig att åka med i pisten. Behöver inte mer problem med att få upp skidan på kant direkt <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /> Men vad vet jag? Hade du något i åtanke?</p><p></p><p>Mvh Ida</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nopride, post: 584039, member: 68964"] Vicksson: Jag förstår vad du menar. Men personligen så söker jag ju inte efter en ren offpistskida och är inte heller någon superbra skidåkare. Jag har testat att åka på lite längre skidor men tyckte det var lite för svårt för den åkning jag har just nu. Kanske inte då dumt med en tjejskida för mig då iaf? Håller helt med dig om designen... tragiskt! Man måste tydligen gilla rosa och blommor när man är tjej! Heddious: Jag är väl mest inriktad på pist. Men vill inte ha någon ren pistskida som är omöjlig att åka offpist med. (om det nu finns sådana) Jag skulle väl säga att jag är 70% pist och 30% offpist kanske. Svårt det där. Behöver ju inga jättelånga fetingskidor direkt. Men de jag har tittat på ligger väl mellan 70 och 80 mm i midjan. Tror att över 80 blir för svårt för mig att åka med i pisten. Behöver inte mer problem med att få upp skidan på kant direkt :) Men vad vet jag? Hade du något i åtanke? Mvh Ida [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidor till min flickvän och utlärningstips?
Tillbaka
Topp