Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidor till min flickvän och utlärningstips?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="vicksson" data-source="post: 584438" data-attributes="member: 86362"><p>nopride: Sorry jag hamnade lite off topic där. Jag ville egentligen bara förklara varför många tjejer på freeride är emot just tjejskidor. Att freeride sen inte representerar genomsnitts svenskan är en annan femma. </p><p></p><p>Men om jag kanske ska försöka mig på något skiddtips istället för att spy galla:</p><p></p><p>Rossignol Radical R8S Oversized - det är en ren slalom pistskida, men den är mjukare och mer följsam och har en hyffsat mjuk nos. Och den är 80 mm under foten - men allt annat än svårsvängd. En av mina favoriter för att bränna pist förra säsongen var en racecarver varianten model styvar som heter X9. Den var ett monster, men S8 är kul. Jag insr att det är lite oortodoxt tips, men jag tror att det kan vara vart att testa. S8 gors nog också så kort som 155.</p><p></p><p>Men reådet är att testa, testa, testa!!!</p><p></p><p>Och var inte rädd för att skidorna känns lite långa eller breda första gången. Det är alltid ovant att testa nya skidor.</p><p></p><p>Peace</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="vicksson, post: 584438, member: 86362"] nopride: Sorry jag hamnade lite off topic där. Jag ville egentligen bara förklara varför många tjejer på freeride är emot just tjejskidor. Att freeride sen inte representerar genomsnitts svenskan är en annan femma. Men om jag kanske ska försöka mig på något skiddtips istället för att spy galla: Rossignol Radical R8S Oversized - det är en ren slalom pistskida, men den är mjukare och mer följsam och har en hyffsat mjuk nos. Och den är 80 mm under foten - men allt annat än svårsvängd. En av mina favoriter för att bränna pist förra säsongen var en racecarver varianten model styvar som heter X9. Den var ett monster, men S8 är kul. Jag insr att det är lite oortodoxt tips, men jag tror att det kan vara vart att testa. S8 gors nog också så kort som 155. Men reådet är att testa, testa, testa!!! Och var inte rädd för att skidorna känns lite långa eller breda första gången. Det är alltid ovant att testa nya skidor. Peace [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidor till min flickvän och utlärningstips?
Tillbaka
Topp