Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor till nästa år...why?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 444438" data-attributes="member: 46762"><p>Fan vad trevligt initiativ!</p><p></p><p>Jag skall äntligen göra slut på min Scratch BC-tradition. Jag har haft två par nu, och nu känner jag verkligen att de är för mjuka... Då jag köpte Glisseurs gamla Lotus 120 kände jag hur det var att åka på ett par vridstyva och kapabla skidor. Jämfört med Lotus är BC'na som nudlar. </p><p></p><p>Jag söker därför en do-it-all-produkt, men utan jibbinriktning, dvs. en styvare friåkningsskida. Det är mycket som talar för att det blir ett par nya Dynastar Legend Pro's i 184-längden... De är lite mjukare och har lite mer skärning än förra modellen och så passar 184 bättre än förra modellens 186 (jag är bara 174). Jag tror verkligen att det kan bli en riktigt funkis skida för mig, den kan nog vara jäkligt pålitlig då det är dåligt underlag, och samtidigt lite köttig så att man själv får jobba lite och utvecklas som åkare... Sen att den nu är 100mm i midjan är ju helt fel, då kan man ju faktiskt lämna Lotusarna hemma, utan att känna att man skall åka och byta om det är grymma förhållanden.</p><p></p><p>Om det är någon som känner att jag verkligen har missat någon skida som är snarlik så säg gärna till! Jag har funtat på Mantran, men jag är inte sugen på Völkl (kvallén känns sådär) och jag tror LP är en bättre och roligare sida. Kom nu att tänka på Wailer 95 (DPS), Glisseur/Nojlas är den lika LP'n?</p><p></p><p>Trots att det är en ganska tung skida tror jag ändå att det komer landa ett par Dukes på dem, jag vill ha en skida som jag kan huda med. Att det är tungt skiter jag i. Jag är van att gå och slita för bra åkning, och det blir ju inte jobbigare än att gå med grejerna på axlarna... Sen har jag inte gått med lätt utrustning så jag har ju inget att förhålla mig till!</p><p></p><p>Sen är jag även sugen på att köpa ett par twintips, någonting måste man ju ha till Stockholmsbackarna... Det känns givet med något riktigt parkorienterat, väldigt gärna symetriskt. Gillar tänket och designen på Völkl Wall (lite styvare + att jag gillade gamla Karma) men det verkar som att många har haft just kvalitéproblem. Jag vill ha en styvare parkskida som är symetrisk. Dock inte Fischer Addict, jag har nått emot den... hehe Jag får se vad tillverkarna kommer med i år helt enkelt...</p><p></p><p>Det kommer nog bli en dyr höst, jag ska köpa ett par Il Moro också, fötterna klarar inte av de kalla svenska vintrarna så bra längre...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 444438, member: 46762"] Fan vad trevligt initiativ! Jag skall äntligen göra slut på min Scratch BC-tradition. Jag har haft två par nu, och nu känner jag verkligen att de är för mjuka... Då jag köpte Glisseurs gamla Lotus 120 kände jag hur det var att åka på ett par vridstyva och kapabla skidor. Jämfört med Lotus är BC'na som nudlar. Jag söker därför en do-it-all-produkt, men utan jibbinriktning, dvs. en styvare friåkningsskida. Det är mycket som talar för att det blir ett par nya Dynastar Legend Pro's i 184-längden... De är lite mjukare och har lite mer skärning än förra modellen och så passar 184 bättre än förra modellens 186 (jag är bara 174). Jag tror verkligen att det kan bli en riktigt funkis skida för mig, den kan nog vara jäkligt pålitlig då det är dåligt underlag, och samtidigt lite köttig så att man själv får jobba lite och utvecklas som åkare... Sen att den nu är 100mm i midjan är ju helt fel, då kan man ju faktiskt lämna Lotusarna hemma, utan att känna att man skall åka och byta om det är grymma förhållanden. Om det är någon som känner att jag verkligen har missat någon skida som är snarlik så säg gärna till! Jag har funtat på Mantran, men jag är inte sugen på Völkl (kvallén känns sådär) och jag tror LP är en bättre och roligare sida. Kom nu att tänka på Wailer 95 (DPS), Glisseur/Nojlas är den lika LP'n? Trots att det är en ganska tung skida tror jag ändå att det komer landa ett par Dukes på dem, jag vill ha en skida som jag kan huda med. Att det är tungt skiter jag i. Jag är van att gå och slita för bra åkning, och det blir ju inte jobbigare än att gå med grejerna på axlarna... Sen har jag inte gått med lätt utrustning så jag har ju inget att förhålla mig till! Sen är jag även sugen på att köpa ett par twintips, någonting måste man ju ha till Stockholmsbackarna... Det känns givet med något riktigt parkorienterat, väldigt gärna symetriskt. Gillar tänket och designen på Völkl Wall (lite styvare + att jag gillade gamla Karma) men det verkar som att många har haft just kvalitéproblem. Jag vill ha en styvare parkskida som är symetrisk. Dock inte Fischer Addict, jag har nått emot den... hehe Jag får se vad tillverkarna kommer med i år helt enkelt... Det kommer nog bli en dyr höst, jag ska köpa ett par Il Moro också, fötterna klarar inte av de kalla svenska vintrarna så bra längre... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor till nästa år...why?
Tillbaka
Topp