Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor till nästa år...why?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blide" data-source="post: 444487" data-attributes="member: 35991"><p>Vet inte om jag skulle beskriva Goodha 191 som en "Charga skida". Den är hyffsat stabil och skön med sin mjuka bakdel och är riktigt lätt att ta sig fram med, men om det börjar gå snabbt så fladdrar den ur ganska snabbt.</p><p>Jag skulle kolla på Gotama, den är i samma storleks klass och ljusår styvare och går dessutom som tåget på de flesta fören. Den spöar framförallt Goodha med hästlängder i pisten och på hårt underlag.</p><p>Visst man är mer udda med Goodha i liftkön och alla Engelsmän undrar vad det är för något så visst Gotama är en "tråkigare" skida på det sättet (och fulare iom) men frågan är om det inte är värt det... (Har ett par du kan få köpa med en Naxo bindning om du fortfarande är sugen på skidan...)</p><p></p><p>För min del blir det, om plånboken tillåter ett par Gotama med The Duke och ett par Kuro med antingen Comp 14 eller The Jester.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blide, post: 444487, member: 35991"] Vet inte om jag skulle beskriva Goodha 191 som en "Charga skida". Den är hyffsat stabil och skön med sin mjuka bakdel och är riktigt lätt att ta sig fram med, men om det börjar gå snabbt så fladdrar den ur ganska snabbt. Jag skulle kolla på Gotama, den är i samma storleks klass och ljusår styvare och går dessutom som tåget på de flesta fören. Den spöar framförallt Goodha med hästlängder i pisten och på hårt underlag. Visst man är mer udda med Goodha i liftkön och alla Engelsmän undrar vad det är för något så visst Gotama är en "tråkigare" skida på det sättet (och fulare iom) men frågan är om det inte är värt det... (Har ett par du kan få köpa med en Naxo bindning om du fortfarande är sugen på skidan...) För min del blir det, om plånboken tillåter ett par Gotama med The Duke och ett par Kuro med antingen Comp 14 eller The Jester. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor till nästa år...why?
Tillbaka
Topp