Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidor till Park & Offpist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Duffis08" data-source="post: 967914" data-attributes="member: 121062"><p>Pjäxor har jag dålig koll på så ingen hjälp från min sida, skidor däremot kan jag säkert bidra med något.</p><p></p><p>En bra skida för puder ska gärna vara bred så att den lyfter dig i djupsnö och eftersom du är en stor kille behöver du breda och långa skidor. I parken vill du inte ha så breda skidor eftersom dom blir klumpiga och osmidiga. Summa summarum, det finns ingen bra park/offpist skida.</p><p></p><p>MEN om du nu vill ha något som funkar någorlunda så kan Rocker2 92mm kanske vara något. 92mm midja vilket är lite för en puderskida men mycket för en parkskida, rocker fram och bak vilket gör att den får lite bättre lyft i pudret men den längsta längden är 186cm vilket antagligen är för kort för dig som är 195cm. </p><p></p><p>Mitt inlägg var alltså helt värdelöst för jag hjälpte dig inte ett dugg.</p><p></p><p>(Skaffa en puder och en park skida, problem solved!)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Duffis08, post: 967914, member: 121062"] Pjäxor har jag dålig koll på så ingen hjälp från min sida, skidor däremot kan jag säkert bidra med något. En bra skida för puder ska gärna vara bred så att den lyfter dig i djupsnö och eftersom du är en stor kille behöver du breda och långa skidor. I parken vill du inte ha så breda skidor eftersom dom blir klumpiga och osmidiga. Summa summarum, det finns ingen bra park/offpist skida. MEN om du nu vill ha något som funkar någorlunda så kan Rocker2 92mm kanske vara något. 92mm midja vilket är lite för en puderskida men mycket för en parkskida, rocker fram och bak vilket gör att den får lite bättre lyft i pudret men den längsta längden är 186cm vilket antagligen är för kort för dig som är 195cm. Mitt inlägg var alltså helt värdelöst för jag hjälpte dig inte ett dugg. (Skaffa en puder och en park skida, problem solved!) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidor till Park & Offpist
Tillbaka
Topp