Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor till sambon - hur funkar symmetriska?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JohanKristofers" data-source="post: 920699" data-attributes="member: 16"><p>Jag har åkt på helsymmetriska skidor ganska många säsonger nu och min ståndpunkt är att så länge man håller sig i förhållanden där snön är ganska fast så fungerar det kanon, du märker nästan inte skilland över huvud taget och det är ju helt fantastiskt att ha en skida i parken som faktiskt har samma egenskaper oberoende åt vilket håll man kör.</p><p></p><p>Det dåliga med helsymmetriska skidor märker man först när man kommer utanför pisten (i alla fall med mina fischerskidor).</p><p>I brant terräng så är de inte lika lätt att få med sig runt eftersom du har ett par extra centimeter bakom ryggen som gärna fastnar lite här och där.</p><p>Det tråkigaste är när det är djup snö/bristande skare, eller egentligen alla sorters förhållanden när man ska försöka hålla sig ovanpå ett lösare skikt. Om man inte har Riktigt bra teknik så uppför sig mina skidor som torpeder. Nosen SKA liksom så långt ner under snön det bara går. Visst, man kan alltid luta sig bakåt för fulla muggar, men som sagt: det är riktigt bra teknik som gäller.</p><p></p><p>Så:</p><p>Bra i pist men inte så fantastiska i offpist. Men samtidigt -vill man så går det alltid.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JohanKristofers, post: 920699, member: 16"] Jag har åkt på helsymmetriska skidor ganska många säsonger nu och min ståndpunkt är att så länge man håller sig i förhållanden där snön är ganska fast så fungerar det kanon, du märker nästan inte skilland över huvud taget och det är ju helt fantastiskt att ha en skida i parken som faktiskt har samma egenskaper oberoende åt vilket håll man kör. Det dåliga med helsymmetriska skidor märker man först när man kommer utanför pisten (i alla fall med mina fischerskidor). I brant terräng så är de inte lika lätt att få med sig runt eftersom du har ett par extra centimeter bakom ryggen som gärna fastnar lite här och där. Det tråkigaste är när det är djup snö/bristande skare, eller egentligen alla sorters förhållanden när man ska försöka hålla sig ovanpå ett lösare skikt. Om man inte har Riktigt bra teknik så uppför sig mina skidor som torpeder. Nosen SKA liksom så långt ner under snön det bara går. Visst, man kan alltid luta sig bakåt för fulla muggar, men som sagt: det är riktigt bra teknik som gäller. Så: Bra i pist men inte så fantastiska i offpist. Men samtidigt -vill man så går det alltid. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor till sambon - hur funkar symmetriska?
Tillbaka
Topp