Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor till snowboardåkare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KOTJ_MF" data-source="post: 906793" data-attributes="member: 16824"><p>Rocker 2an kan helt klart vara ett alternativ. Den löser ju även problemet med framåt/bakåt.</p><p>Hur är den i flexen? Skulle den kunna placera nånstans mittemellan wailer/influence och sfb/opus?</p><p></p><p>Jag vet inte om det bara är min okunskap som lyser igenom, men det som fått mig att tveka kring Influence är främst att den marknadsförs som en styvare skida, visserligen en svängvillig sådan men jag antar att den svängvilligheten kanske inte kommer till sin rätt om man har en mer avslappnad åkstil?</p><p></p><p>Vad jag har snappat upp hittills så tycks Opus vara styvare än SFB, men hur stor är skillnaden? Ett annat frågetecken är hur den sköter sig i pisten?</p><p></p><p>Rocker 2 är ju den bredaste skidan av hittills nämnda, ska jag tolka det som att mina funderingar kring hur bredare skidor hanterar pist är obefogad eller iaf överdriven? (jag inser problemet i att besvara frågan utifrån att ni inte känner till min teknik, men frågan kanske kan besvaras mer generellt)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KOTJ_MF, post: 906793, member: 16824"] Rocker 2an kan helt klart vara ett alternativ. Den löser ju även problemet med framåt/bakåt. Hur är den i flexen? Skulle den kunna placera nånstans mittemellan wailer/influence och sfb/opus? Jag vet inte om det bara är min okunskap som lyser igenom, men det som fått mig att tveka kring Influence är främst att den marknadsförs som en styvare skida, visserligen en svängvillig sådan men jag antar att den svängvilligheten kanske inte kommer till sin rätt om man har en mer avslappnad åkstil? Vad jag har snappat upp hittills så tycks Opus vara styvare än SFB, men hur stor är skillnaden? Ett annat frågetecken är hur den sköter sig i pisten? Rocker 2 är ju den bredaste skidan av hittills nämnda, ska jag tolka det som att mina funderingar kring hur bredare skidor hanterar pist är obefogad eller iaf överdriven? (jag inser problemet i att besvara frågan utifrån att ni inte känner till min teknik, men frågan kanske kan besvaras mer generellt) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor till snowboardåkare
Tillbaka
Topp