Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor till snowboardåkare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 916892" data-attributes="member: 15091"><p>Jag var på Alpingaraget igår och kladdade lite på SFB men tyvärr hade de inte Opus. Det här med flex är ju lite kul och när man handflexar också väldigt subjektivt. Det är inget jag personligen lägger speciellt stor vikt vid så länge de inte är stenhårda eller ena riktiga nudlar. SFB var varken eller och förmodligen inte det som kommer avgöra ditt val av skidor.</p><p></p><p>Däremot kändes de jäkligt smidiga och små för att ändå vara 108 mm under foten (vilket kanske inte är jättestort men med tanke på att de senaste laggen du åkte på var 50 (?) mm kan de nog vara väl så ovant). </p><p>Konstruktionen, 4D fibrecap (en slags capkonstruktion som du säkert sett på någon av dina brädor?) har nog del i att de inte känns så stora. Jag körde Line Prophet 115 (numer Influence 115) ifjol som istället har sandwichkonstruktion (material hela vägen ut till stålkanten lätt förklarat) och de kändes avsevärt mycket bitigare och större (när det egentligen "bara" skiljer 7 mm). </p><p>Jag kan på samma sätt även tänka mig att Opus 118 mm känns mindre än Influence 115 av samma skäl.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 916892, member: 15091"] Jag var på Alpingaraget igår och kladdade lite på SFB men tyvärr hade de inte Opus. Det här med flex är ju lite kul och när man handflexar också väldigt subjektivt. Det är inget jag personligen lägger speciellt stor vikt vid så länge de inte är stenhårda eller ena riktiga nudlar. SFB var varken eller och förmodligen inte det som kommer avgöra ditt val av skidor. Däremot kändes de jäkligt smidiga och små för att ändå vara 108 mm under foten (vilket kanske inte är jättestort men med tanke på att de senaste laggen du åkte på var 50 (?) mm kan de nog vara väl så ovant). Konstruktionen, 4D fibrecap (en slags capkonstruktion som du säkert sett på någon av dina brädor?) har nog del i att de inte känns så stora. Jag körde Line Prophet 115 (numer Influence 115) ifjol som istället har sandwichkonstruktion (material hela vägen ut till stålkanten lätt förklarat) och de kändes avsevärt mycket bitigare och större (när det egentligen "bara" skiljer 7 mm). Jag kan på samma sätt även tänka mig att Opus 118 mm känns mindre än Influence 115 av samma skäl. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidor till snowboardåkare
Tillbaka
Topp