Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
skidor vs snowboard
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ea_lindgren" data-source="post: 31539" data-attributes="member: 29968"><p>"Efter några år gjorde brädåkarna skärande svängar och alla skidåkare blev avundsjuka!!! "</p><p></p><p>Eeeehhh...är jag helt ute och cyklar eller har jag sett TV-bilder från `79 när Stenmarks Ingemar gjorde rent underbara skärande svängar?</p><p></p><p>Nej allvarligt. Timglasformen på skidorna är helt klart ett resultat av att snowboardarna ser ut som de gör. Tack!</p><p>Men skillnaden är att nu kan Lasse Turist, 54 år carva, och tidigare var skärande sväng förknippat med lite mer kunnande. (Och jobbigt som fan var det.)</p><p></p><p>Vi borde kramas mer! Själv blev jag trött på sandlådebråk ungerfär samtidigt som jag tröttnade på sandlådan...(Förra året ;-))</p><p></p><p>Fred.</p><p>//Andreas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ea_lindgren, post: 31539, member: 29968"] "Efter några år gjorde brädåkarna skärande svängar och alla skidåkare blev avundsjuka!!! " Eeeehhh...är jag helt ute och cyklar eller har jag sett TV-bilder från `79 när Stenmarks Ingemar gjorde rent underbara skärande svängar? Nej allvarligt. Timglasformen på skidorna är helt klart ett resultat av att snowboardarna ser ut som de gör. Tack! Men skillnaden är att nu kan Lasse Turist, 54 år carva, och tidigare var skärande sväng förknippat med lite mer kunnande. (Och jobbigt som fan var det.) Vi borde kramas mer! Själv blev jag trött på sandlådebråk ungerfär samtidigt som jag tröttnade på sandlådan...(Förra året ;-)) Fred. //Andreas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
skidor vs snowboard
Tillbaka
Topp