Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidor..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skiersdown" data-source="post: 133883" data-attributes="member: 47006"><p>Nu har jag kollat runt lite och börjar förstå ungefär vilka skidor som skulle kunna passa mig. Jag åker offpist och pist 60/40 kanske men prioriterar offpisten pga att det är så mycket roligare. I pist åker jag stora svängar med ganska mycket fart. I offpist beror det på hur det ser ut, träd slutning etc.</p><p></p><p>Jag anser mig som en ganska duktig åkare.</p><p></p><p>Mina mått:</p><p>Vikt: 72 kg</p><p>Längd: 180 cm</p><p></p><p>Jag växer fortfarande och hoppas på att bli 10 kg tyngre inom 3-4 år.</p><p></p><p>Skidorna jag kollat lite på:</p><p></p><p>Völkl Mantra 185 cm</p><p>Völkl Karma 187 cm</p><p>Rossignol B4 185 cm (Hur är den i pist?)</p><p>Rossignol B3 184 cm</p><p>Rossignol Scratch BC 185 cm</p><p></p><p>När man hör recentioner på t.ex Mantran och Scratch BC verkar många tycka att de är bra både i pist och offpist. Men skidorna värkar ändå skilja sig mycket i konstruktion.</p><p></p><p>Så nu undrar jag vad ni tycker att jag ska välja, motivera gärna!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skiersdown, post: 133883, member: 47006"] Nu har jag kollat runt lite och börjar förstå ungefär vilka skidor som skulle kunna passa mig. Jag åker offpist och pist 60/40 kanske men prioriterar offpisten pga att det är så mycket roligare. I pist åker jag stora svängar med ganska mycket fart. I offpist beror det på hur det ser ut, träd slutning etc. Jag anser mig som en ganska duktig åkare. Mina mått: Vikt: 72 kg Längd: 180 cm Jag växer fortfarande och hoppas på att bli 10 kg tyngre inom 3-4 år. Skidorna jag kollat lite på: Völkl Mantra 185 cm Völkl Karma 187 cm Rossignol B4 185 cm (Hur är den i pist?) Rossignol B3 184 cm Rossignol Scratch BC 185 cm När man hör recentioner på t.ex Mantran och Scratch BC verkar många tycka att de är bra både i pist och offpist. Men skidorna värkar ändå skilja sig mycket i konstruktion. Så nu undrar jag vad ni tycker att jag ska välja, motivera gärna! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidor..
Tillbaka
Topp