Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="assr" data-source="post: 409763" data-attributes="member: 79407"><p>Line prophet 90 kanske kan vara nåt för dig,</p><p>iom att du väger väldigt mycket ..</p><p></p><p></p><p>K2PE är en ganska mjuk skida (även om det finns betydligt mjukare jibb/tt-skidor), har åkt på mina nya i en vecka och redan efter en vecka så trycker jag dem i brygga i varje sväng, samt att om man åker för snabbt i en uppåkt backe så fladdrar de något förbannat.</p><p>Därför skulle jag säga, välj inte dem.</p><p></p><p>K2 silencer är k2's billigaste jibbskida, och kvalitén är nog därefter. detta bör du ta i beaktningn.</p><p></p><p>andra skidor som du bör titta på (förutom prophet 90) är tex Völkl Karma, Völkl Wall och Völk Bridge.</p><p> dessa är bra skidor som är stabila.</p><p></p><p></p><p>att beropå längden; tänk på att du som sagt väger mycket och därför kommer vilja ha en lång skida. satsa på minst 179cm, och gärna längre om det finns möjlighet.</p><p></p><p></p><p>tänk också på att du kommer vilja ha ett par stabila bindningar på skidorna, med en din-skala på iallafall uppemot 14max , t.ex. lookPX14 eller marker Jester eller ngn annan schysst bindning</p><p></p><p></p><p>bakmontera skidorna 1-2cm är ett tips för att få bättre flyt offpist och bättre skär i pisten, men utan att göra det nämnvärt svårare att åka switch / raila.</p><p></p><p></p><p>peace.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="assr, post: 409763, member: 79407"] Line prophet 90 kanske kan vara nåt för dig, iom att du väger väldigt mycket .. K2PE är en ganska mjuk skida (även om det finns betydligt mjukare jibb/tt-skidor), har åkt på mina nya i en vecka och redan efter en vecka så trycker jag dem i brygga i varje sväng, samt att om man åker för snabbt i en uppåkt backe så fladdrar de något förbannat. Därför skulle jag säga, välj inte dem. K2 silencer är k2's billigaste jibbskida, och kvalitén är nog därefter. detta bör du ta i beaktningn. andra skidor som du bör titta på (förutom prophet 90) är tex Völkl Karma, Völkl Wall och Völk Bridge. dessa är bra skidor som är stabila. att beropå längden; tänk på att du som sagt väger mycket och därför kommer vilja ha en lång skida. satsa på minst 179cm, och gärna längre om det finns möjlighet. tänk också på att du kommer vilja ha ett par stabila bindningar på skidorna, med en din-skala på iallafall uppemot 14max , t.ex. lookPX14 eller marker Jester eller ngn annan schysst bindning bakmontera skidorna 1-2cm är ett tips för att få bättre flyt offpist och bättre skär i pisten, men utan att göra det nämnvärt svårare att åka switch / raila. peace. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidor!
Tillbaka
Topp