Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
skidorna över sommaren?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 160707" data-attributes="member: 12152"><p>Jaerven> Hehe, jag beundrar din totala avsaknad av tekniskt intresse. Jag har många gånger önskat att jag kunde ta klivet in i det omedvetna utrustningstekniska mörker som du och många andra verkar befinna sig i. </p><p></p><p>Jag skämtar inte alls, utan tycker att det skulle vara ett riktigt intressant experiment. Fem år är ingen speciellt lång tid i sammanhanget. Mer än hälften av mina bindningar är äldre än så. Jag förstår inte alls hur du hittar kopplingen till skidglädje dock. Jag har nog fått ett hundratal mail under vintern med frågor bla om skidors egenskaper, skidval och om olika bindningars duglighet. Just den här frågan har jag hittills inte kunnat svara på med någon trovärdighet och det har stört mig rejält. </p><p></p><p></p><p>** Extra tillägg enbart till Jaerven **</p><p></p><p>Jag antar att du har någon form av humanistisk eller filosofisk skolning och då får jag väl lägga till en lite mer lättläst och rak icke-teknisk beskrivning om hur jag hade tänkt utföra laborationen så att du förstår upplägget:</p><p></p><p>1. Två tådelar plockas ur min välfyllda låda med blandade bindningar. Förlusten av ett par bindningar under försökstiden bedöms som försumbar.</p><p>2. Den ena ställs på max och den andra släpps helt lös.</p><p>3. Båda tådelarna placeras på lämplig hylla i fritt vald källare.</p><p>4. Lyset släcks. </p><p>5. Jag plockar ett par skidor ur min tämligen digra samling och ägnar mig åt att uppleva skidglädje SAMTIDIGT som bindningarna ligger i källaren. Det är ju nästan otroligt vad vi civilingenjörer kan optimera saker och ting! </p><p></p><p>KTH? Nej. LiTH.</p><p></p><p>För övrigt rekommenderar jag en titt här:</p><p><a href="https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=24443&p=2" target="_blank">https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=24443&p=2</a></p><p>om du känner behov av att kontrollera om jag, trots min tekniska skolning, kan ha roligt i samband med skidåkning. Filmen spelades för övrigt in som en parallellprocess till att jag hade ett par bindningar liggandes overksamma hemma i källaren i Sverige.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 160707, member: 12152"] Jaerven> Hehe, jag beundrar din totala avsaknad av tekniskt intresse. Jag har många gånger önskat att jag kunde ta klivet in i det omedvetna utrustningstekniska mörker som du och många andra verkar befinna sig i. Jag skämtar inte alls, utan tycker att det skulle vara ett riktigt intressant experiment. Fem år är ingen speciellt lång tid i sammanhanget. Mer än hälften av mina bindningar är äldre än så. Jag förstår inte alls hur du hittar kopplingen till skidglädje dock. Jag har nog fått ett hundratal mail under vintern med frågor bla om skidors egenskaper, skidval och om olika bindningars duglighet. Just den här frågan har jag hittills inte kunnat svara på med någon trovärdighet och det har stört mig rejält. ** Extra tillägg enbart till Jaerven ** Jag antar att du har någon form av humanistisk eller filosofisk skolning och då får jag väl lägga till en lite mer lättläst och rak icke-teknisk beskrivning om hur jag hade tänkt utföra laborationen så att du förstår upplägget: 1. Två tådelar plockas ur min välfyllda låda med blandade bindningar. Förlusten av ett par bindningar under försökstiden bedöms som försumbar. 2. Den ena ställs på max och den andra släpps helt lös. 3. Båda tådelarna placeras på lämplig hylla i fritt vald källare. 4. Lyset släcks. 5. Jag plockar ett par skidor ur min tämligen digra samling och ägnar mig åt att uppleva skidglädje SAMTIDIGT som bindningarna ligger i källaren. Det är ju nästan otroligt vad vi civilingenjörer kan optimera saker och ting! KTH? Nej. LiTH. För övrigt rekommenderar jag en titt här: [URL]https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=24443&p=2[/URL] om du känner behov av att kontrollera om jag, trots min tekniska skolning, kan ha roligt i samband med skidåkning. Filmen spelades för övrigt in som en parallellprocess till att jag hade ett par bindningar liggandes overksamma hemma i källaren i Sverige. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
skidorna över sommaren?
Tillbaka
Topp