Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidort 2017
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TexMurphy" data-source="post: 359470" data-attributes="member: 73781"><p>Detta är vad jag ser...</p><p></p><p>Park konceptet kommer att vidgas och skidorterna kommer ha flera tema områden. Det kommer inte bara att vara jib parker utan även race och freeride parker.</p><p></p><p>Freeride parkerna kommer vara en form av nordamerikanska inbounds offpisten. Delar av berg kommer att glesas och vara helt oprepareade. Jag ser inte att europa kommer att tillåta inbounds offpist överallt som man gör i nord amerika under de närmsta tio åren MEN det kommer att finnas parker för det. Parker är jätte bra sätt att kontrollera farlig åkning och storebror regerar på europeiska skidorter. Jag tror att vi även kommer att se vissa orter som planterar träd för att få till freeride parker.</p><p></p><p>Svänga och faktiskt åka skidor i pist är väl lika ute nu som för tio årsen. Här tror jag vi kommer se en utveckling. Pist är kul att racea i. Raceing är något som skidtillverkarna älskar och något som kommer att marknadsföras i nya former. Skier Cross kommer väl om jag inte mins fel in på OS programet i Vancouver och just detta är något som jag tror kommer att vara gnistan till race parkerna. Race parkerna kommer att innhålla crossbanor, slalom banor, storslalom banor och fri pist att racea i. Det kommer finnas tidtagnings utrustning och annordnas dagliga amatör race.</p><p></p><p>Liftarna kommer att få installerad rumpvärme och dom första drive through resturang liftarna kommer att komma. Du beställer din burgare i kön och får den när du sätter dig i liften. Detta kommer dock endast att finnas på dom större dyrare ställena i europa, alternativt sälen.</p><p></p><p>Det kommer byggas mycke mer små liftar som försörjer parkerna. Jib parkerna kommer att få rep och rullmattor som standard till half pipesen och till hoppen. Man skall kunna åka det man vill utan att behöva belasta det centrala lift systemt. Samma för race och freeride parkerna.</p><p></p><p>Long weekends kommer bli populärare till europeiska skidorter. Lågpris flyget kommer att bestå och precis som att åka till Barcelona på en weekend så kommer folk att åka till skidorterna nära Geneve, Insbruck, Saltzburg, ect. Detta gör att logistiken till och från skidorterna kommer att förbättras för att få ner transfere tider. Dessutom så kommer öppet tiderna i parkerna (framför allt race och jib) att förlängas så att det blir mer kvällsåkning. Kvällsåkningen kommer vara viktig för weekend gästerna.</p><p></p><p>Det är vad jag tror.</p><p></p><p>Tex</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TexMurphy, post: 359470, member: 73781"] Detta är vad jag ser... Park konceptet kommer att vidgas och skidorterna kommer ha flera tema områden. Det kommer inte bara att vara jib parker utan även race och freeride parker. Freeride parkerna kommer vara en form av nordamerikanska inbounds offpisten. Delar av berg kommer att glesas och vara helt oprepareade. Jag ser inte att europa kommer att tillåta inbounds offpist överallt som man gör i nord amerika under de närmsta tio åren MEN det kommer att finnas parker för det. Parker är jätte bra sätt att kontrollera farlig åkning och storebror regerar på europeiska skidorter. Jag tror att vi även kommer att se vissa orter som planterar träd för att få till freeride parker. Svänga och faktiskt åka skidor i pist är väl lika ute nu som för tio årsen. Här tror jag vi kommer se en utveckling. Pist är kul att racea i. Raceing är något som skidtillverkarna älskar och något som kommer att marknadsföras i nya former. Skier Cross kommer väl om jag inte mins fel in på OS programet i Vancouver och just detta är något som jag tror kommer att vara gnistan till race parkerna. Race parkerna kommer att innhålla crossbanor, slalom banor, storslalom banor och fri pist att racea i. Det kommer finnas tidtagnings utrustning och annordnas dagliga amatör race. Liftarna kommer att få installerad rumpvärme och dom första drive through resturang liftarna kommer att komma. Du beställer din burgare i kön och får den när du sätter dig i liften. Detta kommer dock endast att finnas på dom större dyrare ställena i europa, alternativt sälen. Det kommer byggas mycke mer små liftar som försörjer parkerna. Jib parkerna kommer att få rep och rullmattor som standard till half pipesen och till hoppen. Man skall kunna åka det man vill utan att behöva belasta det centrala lift systemt. Samma för race och freeride parkerna. Long weekends kommer bli populärare till europeiska skidorter. Lågpris flyget kommer att bestå och precis som att åka till Barcelona på en weekend så kommer folk att åka till skidorterna nära Geneve, Insbruck, Saltzburg, ect. Detta gör att logistiken till och från skidorterna kommer att förbättras för att få ner transfere tider. Dessutom så kommer öppet tiderna i parkerna (framför allt race och jib) att förlängas så att det blir mer kvällsåkning. Kvällsåkningen kommer vara viktig för weekend gästerna. Det är vad jag tror. Tex [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidort 2017
Tillbaka
Topp