Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidort i Kanada med dagis
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TexasT" data-source="post: 949565" data-attributes="member: 55249"><p>Johan</p><p></p><p>Jag har bott i Whistler i 16 år och det är väldigt lätt med barnomsorg här. Vare sig du väljer att droppa av barnet i skidcentret, hyra in lokala engelsktalande barnvaktsfirmor eller lägga ut en annons på freeride/facebook att hitta svenska säsongare att passa barnen. Säsongare finns det gott om som vill tjäna en extra slant. Du får nog räkna med 100 dollar dagen på barnvaktsfirmorna dock.</p><p></p><p>Vad gäller frågan om de mindre orterna som Revelstoke, så är det inte så gott om lokala jobb där så jag förmodar att någon av de cirka 150 svenska säsongarna som gör/gjort säsong i Revelstoke i år inte skulle backa för att få tjäna några extra kronor i några veckor. Puder eller ej, så går det säkert att hitta några tjejer eller grabbar som kan turas om att passa den lilla.</p><p></p><p>Jag har haft hur mycket vänner som helst som varit på besök med yngre och äldre barn än din lilla. De är vana resenärer. Yes, flygresorna är slitsamma och långa men så länge man är inställd på det så what is the big deal.</p><p></p><p>Har även varit massor i Rogers pass. För ett par år sedan firade 100 kompisar från runtom halva British Columbia 40 års fest i Rogers Pass samtidigt, party folk och småbarnsfamiljer blandat. Funkade kalas. Ta med er barnvakten dit så kan hon åka längd med bebisen eller bada i poolen på Best Western hotellet när ni är ute och turar ... om nu passet skulle bli stängt, som det ofta blir. Allt går.</p><p></p><p>Jag har massa vänner i Golden men känner ingen barnvaktsfirma. Skulle återigen satsa på att ragga svenska säsongare här på freeride under hösten som skulle kunna tänkas jobba ett tag. Förövrigt så spelar det väl ingen roll om barnvakten inte kan svenska ... Gee. Hollywoodfruarna har ju Filipinska och Mexikanska barnvakter. Vilket resulterar i multikulti språk kunskaper. Win Win.</p><p></p><p>Lycka till Johan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TexasT, post: 949565, member: 55249"] Johan Jag har bott i Whistler i 16 år och det är väldigt lätt med barnomsorg här. Vare sig du väljer att droppa av barnet i skidcentret, hyra in lokala engelsktalande barnvaktsfirmor eller lägga ut en annons på freeride/facebook att hitta svenska säsongare att passa barnen. Säsongare finns det gott om som vill tjäna en extra slant. Du får nog räkna med 100 dollar dagen på barnvaktsfirmorna dock. Vad gäller frågan om de mindre orterna som Revelstoke, så är det inte så gott om lokala jobb där så jag förmodar att någon av de cirka 150 svenska säsongarna som gör/gjort säsong i Revelstoke i år inte skulle backa för att få tjäna några extra kronor i några veckor. Puder eller ej, så går det säkert att hitta några tjejer eller grabbar som kan turas om att passa den lilla. Jag har haft hur mycket vänner som helst som varit på besök med yngre och äldre barn än din lilla. De är vana resenärer. Yes, flygresorna är slitsamma och långa men så länge man är inställd på det så what is the big deal. Har även varit massor i Rogers pass. För ett par år sedan firade 100 kompisar från runtom halva British Columbia 40 års fest i Rogers Pass samtidigt, party folk och småbarnsfamiljer blandat. Funkade kalas. Ta med er barnvakten dit så kan hon åka längd med bebisen eller bada i poolen på Best Western hotellet när ni är ute och turar ... om nu passet skulle bli stängt, som det ofta blir. Allt går. Jag har massa vänner i Golden men känner ingen barnvaktsfirma. Skulle återigen satsa på att ragga svenska säsongare här på freeride under hösten som skulle kunna tänkas jobba ett tag. Förövrigt så spelar det väl ingen roll om barnvakten inte kan svenska ... Gee. Hollywoodfruarna har ju Filipinska och Mexikanska barnvakter. Vilket resulterar i multikulti språk kunskaper. Win Win. Lycka till Johan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidort i Kanada med dagis
Tillbaka
Topp