Storhogna i Klövsjö/Vemdalen är ett bra ställe att börja på.
Även Björnen i Åre, men jag tror det är mer folk där generellt sett.
När man är ny/grön kan det vara extra jobbigt att vara omgiven av andra gröngölingar där de flesta är lika orutinerade som ni. Så kan ni välja så försök hitta bra områden mellan loven, nä det är avsevärt mindre folk/rookies/barnfamiljer i backarna.
Själv åker jag mellan loven, och just Storhogna brukar vara hur lugnt som helst då. Så man slipper väja för andra hela tiden. Och där finns det mycket fina gröna, blå och några röda pister att träna i. Även när man blir bättre på att är dessa backar hur härliga som helst att carva i, eftersom man kan stå på ordentligt när det är nästa folktomt i pisterna. Sen är det även ytterst fridfullt och avslappnad miljö där. Sen har man transportlift till Klövsjö om man vill ha mer håriga pister, och Vemdalsskalet och Björnrike är bara en kort biltur bort, där det finns massa härliga pister i alla färger. Vemdalen är skidparadiset för piståkare enligt mig.
Björnen i Åre är ju ett liknande område, men det känns som det är mycket mer folk där, och backarna är fulla av massa rörliga hinder som flyttar på sig oberäkneligt och utan kontroll på omgivningen. Samma med Sälen, trångt i backarna. Bägge dom orterna är klart mer överbefolkade i pisterna, vilket ofta blir ganska stökigt, inte minst i barn/familje-områdena. (Duved i Åre är dock bra, men då är det röda backar om än sköna sådana)