Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
skidorter liknande cervinia
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1306514" data-attributes="member: 175247"><p>Skidområdet i Sölden är större än Obergurgl/Hochgurgl men framför allt är byn större och stökigare med mycket mer folk, och den har blivit ganska fult sönderbyggd på senare år. Uppe på Giggijoch myllrar det av folk.</p><p>Obergurgl andas stil, klass och ingen trängsel och inga liftköer. Det är numera sammanbyggt med Hochgurgl via en tvärgående gondol. Skidåkningen är ganska olika i Obergurgl med brantare mer varierad terräng, jmf med Hochgurgl med långa svepande sköna lite enklare nerfarter (dock brant högst upp på Wurmkogl). Vyerna är häftigast från Hohe Mut ovanför Obergurgl med utsikt på nära håll mot alla de högsta topparna i Ötztaler Alpen. Och första parkett mot den mäktiga ”rotmosglaciären” Rotmoosferner.</p><p>Personligen så skulle jag ha valt att åka till Obergurgl i slutet av februari eller under mars. Det ligger högt och snösäkert, och hela skidområdet vetter åt nordväst så det kan vara lite kallt och skuggigt där under midvintern. Den första bilden nedan har jag tagit den 27 mars 2018. Mycket snö var det där då.</p><p>Ni kommer säkert att få en fin resa dit. Jag var för en månad sedan mycket nära att boka resa till Obergurgl den kommande säsongen, men valde slutligen en ort i Italien i stället.</p><p></p><p>Utsikt från Hohe Mut, Obergurgl:</p><p>[ATTACH=full]33792[/ATTACH]</p><p></p><p>Rotmoosferner (ej min egen bild):</p><p>[ATTACH=full]33793[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1306514, member: 175247"] Skidområdet i Sölden är större än Obergurgl/Hochgurgl men framför allt är byn större och stökigare med mycket mer folk, och den har blivit ganska fult sönderbyggd på senare år. Uppe på Giggijoch myllrar det av folk. Obergurgl andas stil, klass och ingen trängsel och inga liftköer. Det är numera sammanbyggt med Hochgurgl via en tvärgående gondol. Skidåkningen är ganska olika i Obergurgl med brantare mer varierad terräng, jmf med Hochgurgl med långa svepande sköna lite enklare nerfarter (dock brant högst upp på Wurmkogl). Vyerna är häftigast från Hohe Mut ovanför Obergurgl med utsikt på nära håll mot alla de högsta topparna i Ötztaler Alpen. Och första parkett mot den mäktiga ”rotmosglaciären” Rotmoosferner. Personligen så skulle jag ha valt att åka till Obergurgl i slutet av februari eller under mars. Det ligger högt och snösäkert, och hela skidområdet vetter åt nordväst så det kan vara lite kallt och skuggigt där under midvintern. Den första bilden nedan har jag tagit den 27 mars 2018. Mycket snö var det där då. Ni kommer säkert att få en fin resa dit. Jag var för en månad sedan mycket nära att boka resa till Obergurgl den kommande säsongen, men valde slutligen en ort i Italien i stället. Utsikt från Hohe Mut, Obergurgl: [ATTACH type="full" size="1268x952"]33792[/ATTACH] Rotmoosferner (ej min egen bild): [ATTACH type="full" size="500x375"]33793[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
skidorter liknande cervinia
Tillbaka
Topp