Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidpappa skiljer sig och vill hänga och lära mina barn åka skidor.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Daniel-LAB" data-source="post: 1271784" data-attributes="member: 66686"><p>Bästa sättet för 5-åringen att lära sig skidor är att ha kul, just på skidor. </p><p>Förutsättningarna skall vara som absolut bäst, pjäxorna skall sitta bra, blodsockret skall vara bra och allra bäst brukar det gå med en eller några kompisar som är på någorlunda liknande nivå. </p><p>Mina barn åker mycket skidor och det finns INGET som motiverar dem så bra som andra barn. Är vi i lokala skidbacken, så kan de köra varv på varv i liften med skidkompisarna, men är det bara med mig och frun tröttnar de BETYDLIGT mycket snabbare. </p><p>Med det sagt, satsa på mängdträning (=säsongskort) i närmsta lokala backe. Ofta prisvärt och ger många åkdagar och framförallt en snart duktig 5-åring. Kanske lokala slalomklubben anordnar (prisvärd) skidskola? (Så är det i vår hemmabacke)</p><p>5-åringen kan åka i skidskolan medan du åker med andra föräldrar, typ. </p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Daniel-LAB, post: 1271784, member: 66686"] Bästa sättet för 5-åringen att lära sig skidor är att ha kul, just på skidor. Förutsättningarna skall vara som absolut bäst, pjäxorna skall sitta bra, blodsockret skall vara bra och allra bäst brukar det gå med en eller några kompisar som är på någorlunda liknande nivå. Mina barn åker mycket skidor och det finns INGET som motiverar dem så bra som andra barn. Är vi i lokala skidbacken, så kan de köra varv på varv i liften med skidkompisarna, men är det bara med mig och frun tröttnar de BETYDLIGT mycket snabbare. Med det sagt, satsa på mängdträning (=säsongskort) i närmsta lokala backe. Ofta prisvärt och ger många åkdagar och framförallt en snart duktig 5-åring. Kanske lokala slalomklubben anordnar (prisvärd) skidskola? (Så är det i vår hemmabacke) 5-åringen kan åka i skidskolan medan du åker med andra föräldrar, typ. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidpappa skiljer sig och vill hänga och lära mina barn åka skidor.
Tillbaka
Topp