Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidpatrullör/fylla
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Wangler" data-source="post: 1253795" data-attributes="member: 65352"><p>Tror de flesta sköter sig bra</p><p>Men självklart finns alltid nån som bryter mönstret å har ett sämre konsekvenstänk.</p><p>Ser jag på mig själv så har jag helt slutat att dricka alkohol under skidåkning.</p><p>Det har kanske mest att göra med att jag nu passerat 50 och om jag skulle ta en öl till lunchen så skulle jag antagligen somna.....</p><p></p><p>Afterskin har ju också blivit betydligt lugnare än för 25 år sen...</p><p></p><p>Nu tillhör jag ju också skaran som GILLAR att åka skidor och väljer då det före ett par öl på lunchen.</p><p>Men visst har jag några i grabbgänget som åker till lunch å sen tar dem en öl å tycker det är mysigare å ta en till å sitta å prata istället för å fortsätta å åka.</p><p>Dock är det inte dem som är problemet för de gubbarna tar sedan liften ner eller så löser de nedfarten från restaurangen på annat sätt.</p><p></p><p>Nu blir jag nog lite åldersrasist men jag får ju utgå från min egna erfarenhet.</p><p>18-25år är nog lite läskigare då de utöver 7bira på lunchen också fortsätter å åka skidor... Jag vet jag raljerar å har inget vetenskapligt bevis..</p><p>Visst kan man bli överkörd/påkörd av både 68åriga tanter å gubbar med några glas för mycket men på något sätt så tror jag ändå att en viss åldersgrupp och ett visst kön är överrepresenterade i just alkoholpåverkan och skidåkning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Wangler, post: 1253795, member: 65352"] Tror de flesta sköter sig bra Men självklart finns alltid nån som bryter mönstret å har ett sämre konsekvenstänk. Ser jag på mig själv så har jag helt slutat att dricka alkohol under skidåkning. Det har kanske mest att göra med att jag nu passerat 50 och om jag skulle ta en öl till lunchen så skulle jag antagligen somna..... Afterskin har ju också blivit betydligt lugnare än för 25 år sen... Nu tillhör jag ju också skaran som GILLAR att åka skidor och väljer då det före ett par öl på lunchen. Men visst har jag några i grabbgänget som åker till lunch å sen tar dem en öl å tycker det är mysigare å ta en till å sitta å prata istället för å fortsätta å åka. Dock är det inte dem som är problemet för de gubbarna tar sedan liften ner eller så löser de nedfarten från restaurangen på annat sätt. Nu blir jag nog lite åldersrasist men jag får ju utgå från min egna erfarenhet. 18-25år är nog lite läskigare då de utöver 7bira på lunchen också fortsätter å åka skidor... Jag vet jag raljerar å har inget vetenskapligt bevis.. Visst kan man bli överkörd/påkörd av både 68åriga tanter å gubbar med några glas för mycket men på något sätt så tror jag ändå att en viss åldersgrupp och ett visst kön är överrepresenterade i just alkoholpåverkan och skidåkning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidpatrullör/fylla
Tillbaka
Topp