Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidresa med instruktörer och Off-Pist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="streimert" data-source="post: 1007754" data-attributes="member: 40123"><p>Intressant gällande order guide,,, </p><p>Det är ju som nämns ovan i Frankrike,,, att guide och guide är för oss svenskar lite diffust.. </p><p>Det är väl så att skidlärare i Frankrike får visa pister, offpist - MEN inte offpist i glaciärområde. </p><p>Det krävs då bergsguider (med deras cert eller vad det nu heter UIGAM eller ngt) som har då 5-7 år utbildning,,,,</p><p></p><p>Jag har åkt lite (mkt för vara skåning) men ser man på många resor och deras upplägg är dom så bra så länge INGET händer,,,,</p><p>Det kan förekomma (mer än ofta) att man inte ens går igenom med tranciversök eller får telefonnr eller kartor eller beskrivningar på var man är... eller skall....</p><p>Jag kanske spårar ur lite...men jag blir lack av de som tar det så enkelt med guidning (och dess innebörd),,,de fakto är att guiden är ansvarig för ens liv och del av riskerna....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="streimert, post: 1007754, member: 40123"] Intressant gällande order guide,,, Det är ju som nämns ovan i Frankrike,,, att guide och guide är för oss svenskar lite diffust.. Det är väl så att skidlärare i Frankrike får visa pister, offpist - MEN inte offpist i glaciärområde. Det krävs då bergsguider (med deras cert eller vad det nu heter UIGAM eller ngt) som har då 5-7 år utbildning,,,, Jag har åkt lite (mkt för vara skåning) men ser man på många resor och deras upplägg är dom så bra så länge INGET händer,,,, Det kan förekomma (mer än ofta) att man inte ens går igenom med tranciversök eller får telefonnr eller kartor eller beskrivningar på var man är... eller skall.... Jag kanske spårar ur lite...men jag blir lack av de som tar det så enkelt med guidning (och dess innebörd),,,de fakto är att guiden är ansvarig för ens liv och del av riskerna.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidresa med instruktörer och Off-Pist
Tillbaka
Topp