Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidresa med instruktörer och Off-Pist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ake_Astrom" data-source="post: 1008090" data-attributes="member: 127291"><p>Jag tror frågan var att hur kan man i främjandets inbjudan kräva melemskap medans från bikan inte kräver det på samma resa med samma arrangör?</p><p></p><p>Lite märkligt är det nog.</p><p></p><p>Vi har ju redan konstaterat att det är ett arrangemang från främjandet. Nu är jag inte riktigt påläst men främjandet är en ideell organisation utan vinst intresse för medlemmarna och som sådan att samtidigt verka för att ett företag tjänar pengar på den "frivilliga" organisationen (priset skiljer sig ju en del) kan väcka tankar.</p><p></p><p>Vad händer vid överbokning, vem blir utan biljett?</p><p>Försäkringsfrågor skiljer det sig från de mellan bolaget och främjandet när guiderna är från främjandet och det är en främjandet resa men deltagaren inte är medlem.</p><p></p><p>Jag trodde frågan var utredd men det är den kanske inte från främjandets sida åtminstone.</p><p>Tycker upplägget rimmar lite dåligt med det som främjandet säger sig stå för men jag är inte medlem sedan en massa år så det kanske är "praxis" att göra på detta sätt.</p><p></p><p>Får väl skicka ett nytt mail med frågan till främjandet.</p><p></p><p>//Åke</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ake_Astrom, post: 1008090, member: 127291"] Jag tror frågan var att hur kan man i främjandets inbjudan kräva melemskap medans från bikan inte kräver det på samma resa med samma arrangör? Lite märkligt är det nog. Vi har ju redan konstaterat att det är ett arrangemang från främjandet. Nu är jag inte riktigt påläst men främjandet är en ideell organisation utan vinst intresse för medlemmarna och som sådan att samtidigt verka för att ett företag tjänar pengar på den "frivilliga" organisationen (priset skiljer sig ju en del) kan väcka tankar. Vad händer vid överbokning, vem blir utan biljett? Försäkringsfrågor skiljer det sig från de mellan bolaget och främjandet när guiderna är från främjandet och det är en främjandet resa men deltagaren inte är medlem. Jag trodde frågan var utredd men det är den kanske inte från främjandets sida åtminstone. Tycker upplägget rimmar lite dåligt med det som främjandet säger sig stå för men jag är inte medlem sedan en massa år så det kanske är "praxis" att göra på detta sätt. Får väl skicka ett nytt mail med frågan till främjandet. //Åke [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidresa med instruktörer och Off-Pist
Tillbaka
Topp