Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidresa med instruktörer och Off-Pist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jonny_S" data-source="post: 1008096" data-attributes="member: 842"><p>Jag missförstod nog frågan från Rabbit.</p><p></p><p>Åker man i grupp med våra guider så ska man vara medlem.</p><p></p><p>Men, skulle det vara så att det finns platser kvar på bussen så är det ju inget problem att det sitter andra resenärer på de annars tomma platserna. Det kan dock vara så att vi skulle be Bikan att förtydliga det i sin info på hemsidan. </p><p>Det tar jag med mig så att vi förhoppningsvis blir ännu tydligare med vad som gäller för EuroSki.</p><p></p><p>Ska vi boka en buss och allt annat själva måste vi ta höjd för att resan inte blir fullbokad.</p><p></p><p>Vi får då budgetera med ett lägre antal deltagare och ta ut priset efter det.</p><p></p><p>Nu slipper vi ta den ekonomiska risk det innebär att boka en buss för 45 resenärer men sedan bara stå där med 30. Vi kan ju inte höja priset på vägen ner... Den ekonomiska risken överlåter vi åt den professionella arrangören.</p><p></p><p>Vi måste, om vi ska arrangera allt själva dessutom ha en dyr försäkring hos Kommerskollegium, något som alla researrangörer skall ha för att säkerställa att ivägbussade deltagare kan komma hem från Frankrike om arrangören kursar. Att då samarbeta med en arrangör som har de försäkringarna innebär en större trygghet för våra deltagare.</p><p></p><p>För oss är det bra om Bikan säljer platser till andra resenärer, det bidrar till en "högre fyllnadsgrad".</p><p>De resenärer som inte "kommer via oss" kan vi värva till vår organisation.</p><p></p><p>Nu vet jag inte vad priset var för icke-medlemmar som åkte till St Anton så jag har ingen aning om hur mycket det skiljde.</p><p></p><p>Medlemmarna som åker med oss är försäkrade under aktiviteten.</p><p></p><p>Självklart får andra företag tjäna pengar på våra aktiviteter.</p><p></p><p>Liftkorten skänks inte till oss.</p><p>Boendet är inget vi lånar.</p><p>Bussbolaget får avlöna chaufförer.</p><p></p><p>Men vi gör inte resan för att Bikan ska tjäna pengar.</p><p>Vi väljer inte Val Thorens för att vi är polare med deras vd, vilket vi ju inte heller är.</p><p></p><p>Våra guider är ideella när de engagerar sig i aktiviteter för oss.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jonny_S, post: 1008096, member: 842"] Jag missförstod nog frågan från Rabbit. Åker man i grupp med våra guider så ska man vara medlem. Men, skulle det vara så att det finns platser kvar på bussen så är det ju inget problem att det sitter andra resenärer på de annars tomma platserna. Det kan dock vara så att vi skulle be Bikan att förtydliga det i sin info på hemsidan. Det tar jag med mig så att vi förhoppningsvis blir ännu tydligare med vad som gäller för EuroSki. Ska vi boka en buss och allt annat själva måste vi ta höjd för att resan inte blir fullbokad. Vi får då budgetera med ett lägre antal deltagare och ta ut priset efter det. Nu slipper vi ta den ekonomiska risk det innebär att boka en buss för 45 resenärer men sedan bara stå där med 30. Vi kan ju inte höja priset på vägen ner... Den ekonomiska risken överlåter vi åt den professionella arrangören. Vi måste, om vi ska arrangera allt själva dessutom ha en dyr försäkring hos Kommerskollegium, något som alla researrangörer skall ha för att säkerställa att ivägbussade deltagare kan komma hem från Frankrike om arrangören kursar. Att då samarbeta med en arrangör som har de försäkringarna innebär en större trygghet för våra deltagare. För oss är det bra om Bikan säljer platser till andra resenärer, det bidrar till en "högre fyllnadsgrad". De resenärer som inte "kommer via oss" kan vi värva till vår organisation. Nu vet jag inte vad priset var för icke-medlemmar som åkte till St Anton så jag har ingen aning om hur mycket det skiljde. Medlemmarna som åker med oss är försäkrade under aktiviteten. Självklart får andra företag tjäna pengar på våra aktiviteter. Liftkorten skänks inte till oss. Boendet är inget vi lånar. Bussbolaget får avlöna chaufförer. Men vi gör inte resan för att Bikan ska tjäna pengar. Vi väljer inte Val Thorens för att vi är polare med deras vd, vilket vi ju inte heller är. Våra guider är ideella när de engagerar sig i aktiviteter för oss. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidresa med instruktörer och Off-Pist
Tillbaka
Topp