Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidresa med instruktörer och Off-Pist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="STORPOTATEN" data-source="post: 1008845" data-attributes="member: 12924"><p>Häxjakt och konspirationsteorier... Så är nog denna tråd bäst beskriven.</p><p></p><p>Det har talats om falsk, eller i alla fall vilseledande, marknadsföring.. Men herregud, var sker detta inte i dagens samhälle? Ta draken Vingalpin tex.. Följande bildserie handlar om St Anton... <a href="http://www.ving.se/image-list?ResortId=298" target="_blank">http://www.ving.se/image-list?ResortId=298</a> men jag vågar sätta bollarna på spel att bild nr 5 inte ligger i St Anton, utan i Chamonix. Usch och fy vilket tilltag, ring ner Vingalpin och gnäll. I FF's/Bikans fall tror jag dock det handlar mer om att infon inte riktigt kommit fram via hemsidan, men det har ju Jonny kollat upp.</p><p></p><p>Det har talats om att andra företag tjänar pengar på FF's arrangemang... Uschiamej, det finns säkerligen en mängd buss- och flygbolag som gladeligen slussar ner folk till alperna utan vinning. Det vet ju alla.</p><p>Vi kan väl dra paralleller till STF, som ju också är en ideell medlemsförening.. De anordnar tex kajakkurs tillsammans med Kajak-Uteliv, och jag har synnerligen svårt att tänka mig att Kajak-uteliv gör detta åt STF bara för att det är så himla skoj. Eller?</p><p>Tidigare hade man på STF även paketresor med tågbiljetten (SJ) inbakad i priset. Skulle SJ vara så välvilliga att slussa folk till Enafors utan vinning? Knappast va.</p><p></p><p>Och vet ni vad, precis som hos FF, så kostar det lite extra även hos STF om man inte är medlem!! Märkligt.</p><p></p><p>Det finns dock en sak som jag håller med behöver kollas upp här, och det är ju det här med vad fransoserna har för lagstiftning gällande just guidningen. Det bör ju rimligtvis inte bedrivas olaglig guidning. Men även detta har ju Jonny kollat upp, dvs mailat departementet med det skönsjungande namnet.</p><p>Men annars tycker jag det är dags att lägga ner petitesserna. ....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="STORPOTATEN, post: 1008845, member: 12924"] Häxjakt och konspirationsteorier... Så är nog denna tråd bäst beskriven. Det har talats om falsk, eller i alla fall vilseledande, marknadsföring.. Men herregud, var sker detta inte i dagens samhälle? Ta draken Vingalpin tex.. Följande bildserie handlar om St Anton... [URL]http://www.ving.se/image-list?ResortId=298[/URL] men jag vågar sätta bollarna på spel att bild nr 5 inte ligger i St Anton, utan i Chamonix. Usch och fy vilket tilltag, ring ner Vingalpin och gnäll. I FF's/Bikans fall tror jag dock det handlar mer om att infon inte riktigt kommit fram via hemsidan, men det har ju Jonny kollat upp. Det har talats om att andra företag tjänar pengar på FF's arrangemang... Uschiamej, det finns säkerligen en mängd buss- och flygbolag som gladeligen slussar ner folk till alperna utan vinning. Det vet ju alla. Vi kan väl dra paralleller till STF, som ju också är en ideell medlemsförening.. De anordnar tex kajakkurs tillsammans med Kajak-Uteliv, och jag har synnerligen svårt att tänka mig att Kajak-uteliv gör detta åt STF bara för att det är så himla skoj. Eller? Tidigare hade man på STF även paketresor med tågbiljetten (SJ) inbakad i priset. Skulle SJ vara så välvilliga att slussa folk till Enafors utan vinning? Knappast va. Och vet ni vad, precis som hos FF, så kostar det lite extra även hos STF om man inte är medlem!! Märkligt. Det finns dock en sak som jag håller med behöver kollas upp här, och det är ju det här med vad fransoserna har för lagstiftning gällande just guidningen. Det bör ju rimligtvis inte bedrivas olaglig guidning. Men även detta har ju Jonny kollat upp, dvs mailat departementet med det skönsjungande namnet. Men annars tycker jag det är dags att lägga ner petitesserna. .... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidresa med instruktörer och Off-Pist
Tillbaka
Topp