Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidresa med instruktörer och Off-Pist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ake_Astrom" data-source="post: 1008861" data-attributes="member: 127291"><p>Enligt Jonny så finns inte den resa som Bikan anonserar ut i främjandets databas (jag har inte hittat den och Jonny har tidigare i tråden hänvisat till årets resa).</p><p>Så rent juridiskt tror ni då främjandet kan anses som arrangör?</p><p></p><p>Den kommer troligtvis att komma in så småningom men i dagsläget så finns den ju inte.</p><p></p><p>Det betyder att ett kommersiellt bolag säljer resor med vinstintresse och det skall kommersiella bolag syssla med.</p><p></p><p>De som leder grupperna är från främjandet enligt annonsen (Bosse om är överkucku kanske är från Bikan).</p><p></p><p>Så det betyder i mina ögon att främjandet leder grupper bestående av personer som har svarat på en kommersiell annons i Frankrike där sådant inte ses men blida ögon om man inte har "rätt" certifikat/licens eller vad det kallas.</p><p></p><p>Det betyder även att främjandets ledare med främjandet som reklam pelare leder grupper mot ersättning i natura (inte att förväxla med köttsliga lustar) i främjandets namn och inte ideelt.</p><p></p><p>Så uppfattar/sammanfattar jag det som skrivits i denna tråd.</p><p></p><p>Att Jonny sen svarar att den Franska organisationen med det långa namnet inte har något problem med detta kan ju bero på vilken information de fått från Jonny.</p><p></p><p>Att han inte ser med samma glasögon som en del andra har han ju själv berättat. </p><p>Frågan blir då vilka glasögon satt på när han frågade?</p><p>För svaret är ju helt beroende på vilken information som han lämnade.</p><p></p><p>Ser ingen något konstigt i detta?</p><p></p><p>Nåja i detta forum kommer vi antagligen inte komma till större klarhet utan det måste nog hanteras av de organisationer som eventuellt kan bli drabbade/inblandade</p><p></p><p>//Åke</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ake_Astrom, post: 1008861, member: 127291"] Enligt Jonny så finns inte den resa som Bikan anonserar ut i främjandets databas (jag har inte hittat den och Jonny har tidigare i tråden hänvisat till årets resa). Så rent juridiskt tror ni då främjandet kan anses som arrangör? Den kommer troligtvis att komma in så småningom men i dagsläget så finns den ju inte. Det betyder att ett kommersiellt bolag säljer resor med vinstintresse och det skall kommersiella bolag syssla med. De som leder grupperna är från främjandet enligt annonsen (Bosse om är överkucku kanske är från Bikan). Så det betyder i mina ögon att främjandet leder grupper bestående av personer som har svarat på en kommersiell annons i Frankrike där sådant inte ses men blida ögon om man inte har "rätt" certifikat/licens eller vad det kallas. Det betyder även att främjandets ledare med främjandet som reklam pelare leder grupper mot ersättning i natura (inte att förväxla med köttsliga lustar) i främjandets namn och inte ideelt. Så uppfattar/sammanfattar jag det som skrivits i denna tråd. Att Jonny sen svarar att den Franska organisationen med det långa namnet inte har något problem med detta kan ju bero på vilken information de fått från Jonny. Att han inte ser med samma glasögon som en del andra har han ju själv berättat. Frågan blir då vilka glasögon satt på när han frågade? För svaret är ju helt beroende på vilken information som han lämnade. Ser ingen något konstigt i detta? Nåja i detta forum kommer vi antagligen inte komma till större klarhet utan det måste nog hanteras av de organisationer som eventuellt kan bli drabbade/inblandade //Åke [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidresa med instruktörer och Off-Pist
Tillbaka
Topp