Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidresa med instruktörer och Off-Pist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jonny_S" data-source="post: 1008870" data-attributes="member: 842"><p>Storpotaten.</p><p>Det där är årets resa.</p><p>Inte den kommande resan.</p><p></p><p>Åke</p><p>Enligt samma databas har du inte gått någon introduktionskurs för skidlärare med Friluftsfrämjandet.</p><p>Betyder det att du inte har varit i Ramundberget på kurs med Region Mälardalen?</p><p>Betyder det att du ljuger oss alla rätt upp i ansiktet när du påstår att du påbörjat din utbildning till skidlärare?</p><p>Nej, det betyder det inte. Det betyder bara att Friluftsfrämjandets databaser inte är så där värst uppdaterade.</p><p>Jag skulle tro att vilken myndighet som helst inser att det är vi som står för arrangemanget eftersom vi kan visa på 25 års historik, oavsett om researrangören vi använt oss av hetat Bikan eller Langley (vilka vi använt tidigare) eller om vi bokar och fixar allt själva.</p><p></p><p>Bosse är precis lika ideell som jag. Han är inte heller anställd av BIKAN.</p><p>Det hade du enkelt kunnat reda ut istället för att ägna dig åt insinuationer.</p><p></p><p>Du har fått för dig att det skulle vara skattepliktigt att vara med som ledare.</p><p></p><p>Nu är det inte fallet.</p><p>Friluftsfrämjnadets ledare är vid tex skidaktiviteter att jämställa med idrottsutövare.</p><p>Hur skulle idrottsverige se ut om varenda tränare skulle betala skatt på förmånen av att bo i ett vandrarhem på ett träningsläger?</p><p>Se SKVM 2012:22.</p><p></p><p>Det finns abolut exempel på ersättningar som skulle kunna vara skattepliktiga, tex om ledarna får ett par nya skidor varje säsong. Eller att de får ett säsongskort som kan utnyttjas på fritiden eller av anhöriga.</p><p>Men så är ju inte fallet.</p><p></p><p>Självklart kan du inte veta att det jag säger att jag sagt är exakt vad jag sagt till franska myndigheten.</p><p>Men börjar det inte bli väl konspirationsteoretiskt nu?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jonny_S, post: 1008870, member: 842"] Storpotaten. Det där är årets resa. Inte den kommande resan. Åke Enligt samma databas har du inte gått någon introduktionskurs för skidlärare med Friluftsfrämjandet. Betyder det att du inte har varit i Ramundberget på kurs med Region Mälardalen? Betyder det att du ljuger oss alla rätt upp i ansiktet när du påstår att du påbörjat din utbildning till skidlärare? Nej, det betyder det inte. Det betyder bara att Friluftsfrämjandets databaser inte är så där värst uppdaterade. Jag skulle tro att vilken myndighet som helst inser att det är vi som står för arrangemanget eftersom vi kan visa på 25 års historik, oavsett om researrangören vi använt oss av hetat Bikan eller Langley (vilka vi använt tidigare) eller om vi bokar och fixar allt själva. Bosse är precis lika ideell som jag. Han är inte heller anställd av BIKAN. Det hade du enkelt kunnat reda ut istället för att ägna dig åt insinuationer. Du har fått för dig att det skulle vara skattepliktigt att vara med som ledare. Nu är det inte fallet. Friluftsfrämjnadets ledare är vid tex skidaktiviteter att jämställa med idrottsutövare. Hur skulle idrottsverige se ut om varenda tränare skulle betala skatt på förmånen av att bo i ett vandrarhem på ett träningsläger? Se SKVM 2012:22. Det finns abolut exempel på ersättningar som skulle kunna vara skattepliktiga, tex om ledarna får ett par nya skidor varje säsong. Eller att de får ett säsongskort som kan utnyttjas på fritiden eller av anhöriga. Men så är ju inte fallet. Självklart kan du inte veta att det jag säger att jag sagt är exakt vad jag sagt till franska myndigheten. Men börjar det inte bli väl konspirationsteoretiskt nu? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidresa med instruktörer och Off-Pist
Tillbaka
Topp