Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidresa med instruktörer och Off-Pist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ake_Astrom" data-source="post: 1008908" data-attributes="member: 127291"><p>Storpotaten:</p><p>Kontrollera datum på de resor du länkar till.</p><p>Är det för svårt så läs om ort som den går till. Inte samma resa.</p><p></p><p>Angånde Bosse så sökte jag inte efter information i främjandets databas helt enkelt för att jag utgick ifrån Bikan annons och där framgår inte varifrån Bosse är och det är ju den enda officiella annonsen på den aktuella resan.</p><p></p><p>Att ersättningen är i natura typ boende och så vidare är väl helt klart eller?</p><p>Och utan att länka till skattemyndighetedns sida så kan jag nog tänka mig att ersättningar som är beskattningsbara är inte enbart kontanter.</p><p></p><p>Att inom en förening subventionera kostander för de som leder/arrangerar är inte samma sak som att ett kommersiellt bolag ordnar en resa med vinstintresse och ersätter de ledare som arbetar på resan med boende och så vidare.</p><p>Skillnaden är nog uppenbar för de flesta.</p><p></p><p>Att fundera på vad Jonny sa till den Franska organisationen tycker jag är högst relevant då han enligt tidigare inlägg stundom inte alltid svarat rakt och tydligt på frågor.</p><p>Det kan ju hända vem som helst eftersom missförstån kan hända men just glasögonen har ju Jonny själv nämnt att han blev hemma blind i och varesig du eller jag vet vad som har sagts.</p><p></p><p>Jag ksall ge dig 2 möjliga senarier. Jag påstår inte att Jonny har sagt något av de senarier jag lägger upp men bara så att du kan funderar lite.</p><p></p><p>1)</p><p>Vi är en ideell förening (främjandet) som leder en grupp av medlemmar i de Fanska allperna. Vi arbetar ideelt och får med andra ord ingen ersättning.</p><p>Ställer det till några problem med de regler som finns för guidning i de Franska alperna?</p><p></p><p>2)</p><p>Det kommersiella företaget Bikan anordnar resor som leds av ideelt arbetande guider från främjandet, deras ersättning är endast resa och uppehälle (vet inget om lift kort så jag utelämnar det).</p><p>I annonsen från Bikan så berättar vi att vi kommer att dela in deltagarna i olika grupper efter deras nivå för att alla skall få ut så mycket av resan.</p><p>Det framkommer tydligt i annonsen att det ingår guider i priset.</p><p>Ställer det till något problem med de regler som finns gör guidning i de Franska alperna?</p><p></p><p>Jag är medveten om att frågeställningen är lite tillspetsad men jag försöker bara vara tydlig så att du kan förstå möjligheten att svaren kanske skiljer sig åt i de båda frågeställningarna och det beror på vilken typ av information man lämnar.</p><p></p><p>Kan ju faktiskt inte säga att frågeställnigen i alternativ 2 är felaktigt med den tillgängliga informationen om aktiviteten.</p><p></p><p>Och den tillgängliga informationen är ju faktiskt endast den som finns i Bikans annons då detta är ett forum som inte har någon koppling till Bikan och allt som här avhandlas ses inte från den annonsen av de som läser den.</p><p></p><p>Om du läser igenom hela tråden så kanske du förstår frågetecknen om inte så byt glasögon och prova igen.</p><p></p><p>Vill du sen kalla frågetecken för konspirationsteorier så är det upp till dig.</p><p>Jag hoppas bara att du inte tolkar avtal i någon roll för det kan sluta illa för den som undertecknar.</p><p></p><p>//Åke</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ake_Astrom, post: 1008908, member: 127291"] Storpotaten: Kontrollera datum på de resor du länkar till. Är det för svårt så läs om ort som den går till. Inte samma resa. Angånde Bosse så sökte jag inte efter information i främjandets databas helt enkelt för att jag utgick ifrån Bikan annons och där framgår inte varifrån Bosse är och det är ju den enda officiella annonsen på den aktuella resan. Att ersättningen är i natura typ boende och så vidare är väl helt klart eller? Och utan att länka till skattemyndighetedns sida så kan jag nog tänka mig att ersättningar som är beskattningsbara är inte enbart kontanter. Att inom en förening subventionera kostander för de som leder/arrangerar är inte samma sak som att ett kommersiellt bolag ordnar en resa med vinstintresse och ersätter de ledare som arbetar på resan med boende och så vidare. Skillnaden är nog uppenbar för de flesta. Att fundera på vad Jonny sa till den Franska organisationen tycker jag är högst relevant då han enligt tidigare inlägg stundom inte alltid svarat rakt och tydligt på frågor. Det kan ju hända vem som helst eftersom missförstån kan hända men just glasögonen har ju Jonny själv nämnt att han blev hemma blind i och varesig du eller jag vet vad som har sagts. Jag ksall ge dig 2 möjliga senarier. Jag påstår inte att Jonny har sagt något av de senarier jag lägger upp men bara så att du kan funderar lite. 1) Vi är en ideell förening (främjandet) som leder en grupp av medlemmar i de Fanska allperna. Vi arbetar ideelt och får med andra ord ingen ersättning. Ställer det till några problem med de regler som finns för guidning i de Franska alperna? 2) Det kommersiella företaget Bikan anordnar resor som leds av ideelt arbetande guider från främjandet, deras ersättning är endast resa och uppehälle (vet inget om lift kort så jag utelämnar det). I annonsen från Bikan så berättar vi att vi kommer att dela in deltagarna i olika grupper efter deras nivå för att alla skall få ut så mycket av resan. Det framkommer tydligt i annonsen att det ingår guider i priset. Ställer det till något problem med de regler som finns gör guidning i de Franska alperna? Jag är medveten om att frågeställningen är lite tillspetsad men jag försöker bara vara tydlig så att du kan förstå möjligheten att svaren kanske skiljer sig åt i de båda frågeställningarna och det beror på vilken typ av information man lämnar. Kan ju faktiskt inte säga att frågeställnigen i alternativ 2 är felaktigt med den tillgängliga informationen om aktiviteten. Och den tillgängliga informationen är ju faktiskt endast den som finns i Bikans annons då detta är ett forum som inte har någon koppling till Bikan och allt som här avhandlas ses inte från den annonsen av de som läser den. Om du läser igenom hela tråden så kanske du förstår frågetecknen om inte så byt glasögon och prova igen. Vill du sen kalla frågetecken för konspirationsteorier så är det upp till dig. Jag hoppas bara att du inte tolkar avtal i någon roll för det kan sluta illa för den som undertecknar. //Åke [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skidresa med instruktörer och Off-Pist
Tillbaka
Topp