Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidresa över jullovet med skidgrabbar!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dekadent" data-source="post: 1089525" data-attributes="member: 132445"><p>Hmmm, så tidigt på säsongen (egentligen inte jättetidigt), men de senaste åren har det varit rätt så kasst med snö i alperna just i december. Om det är åkning ni är ute efter så är väl alperna ändå ett säkert kort om ni letar er högt upp(läs: ställen med åkning över 2500-3000m). Det är däremot dyrt, speciellt över jul/nyår som är de första riktiga högsäsongsveckorna på vintern. Har ni någon smärtgräns då det kommer till budget? </p><p></p><p>Sverige är annars billigare(skulle jag tro, tyvärr inte varit alltför mycket i fjällen senaste åren), gå ihop ett gäng och hyr en stuga är nog fortfarande det smidigaste kan jag tänka mig. </p><p>Om du med "grabbig resa" menar att det ska gå att svina till det/supa så är det troligtvis bättre fest i alperna. Svenska fjällen saknar en riktig suparkultur skulle jag säga, möjligtvis att Åre har bra fest då och då. </p><p>I alperna så räknas väl St Anton, Bad Gastein, Val Thorens och Val d'Isére som "festställen", Verbier och Chamonix med förmodligen. Dyrt är det iaf, men bra åkning(förutom i BG) och bra uteliv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dekadent, post: 1089525, member: 132445"] Hmmm, så tidigt på säsongen (egentligen inte jättetidigt), men de senaste åren har det varit rätt så kasst med snö i alperna just i december. Om det är åkning ni är ute efter så är väl alperna ändå ett säkert kort om ni letar er högt upp(läs: ställen med åkning över 2500-3000m). Det är däremot dyrt, speciellt över jul/nyår som är de första riktiga högsäsongsveckorna på vintern. Har ni någon smärtgräns då det kommer till budget? Sverige är annars billigare(skulle jag tro, tyvärr inte varit alltför mycket i fjällen senaste åren), gå ihop ett gäng och hyr en stuga är nog fortfarande det smidigaste kan jag tänka mig. Om du med "grabbig resa" menar att det ska gå att svina till det/supa så är det troligtvis bättre fest i alperna. Svenska fjällen saknar en riktig suparkultur skulle jag säga, möjligtvis att Åre har bra fest då och då. I alperna så räknas väl St Anton, Bad Gastein, Val Thorens och Val d'Isére som "festställen", Verbier och Chamonix med förmodligen. Dyrt är det iaf, men bra åkning(förutom i BG) och bra uteliv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidresa över jullovet med skidgrabbar!
Tillbaka
Topp