Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidresa över jullovet med skidgrabbar!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dekadent" data-source="post: 1089537" data-attributes="member: 132445"><p>Om åkning är fokus så skulle jag säga alperna alla dagar i veckan, fjällen häruppe är garanterat svinkalla samt begränsat med dagsljus. Är faktiskt en upplevelse att åka i -30 eller kallare, men tjusningen försvinner rätt så snabbt.</p><p>Med största sannolikhet så är snötillgången bättre i alperna, speciellt ifall ni söker er högt upp(t.ex till de ställen jag nämnde i mitt förra inlägg).</p><p></p><p>Är 12k inkl sprit? Isåfall kan det bli knivigt(ej dock att glömma 2-euro-rosé om i Frankrike), men möjligt att det går att hyra en mindre lägenhet att dela på - men då ska ni nog vara ute i brutalt god tid. </p><p>Om det är reseföretag som gäller så har jag ingen aning vad som är billigast - har för mig att Langley tog en 11-13k/skalle över jul/nyår då jag arbetade för dem (vintern 12/13, Valdi), men ej 100% säker på siffran. Är nog någonstans där man får tänka om det är organiserat genom reseföretag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dekadent, post: 1089537, member: 132445"] Om åkning är fokus så skulle jag säga alperna alla dagar i veckan, fjällen häruppe är garanterat svinkalla samt begränsat med dagsljus. Är faktiskt en upplevelse att åka i -30 eller kallare, men tjusningen försvinner rätt så snabbt. Med största sannolikhet så är snötillgången bättre i alperna, speciellt ifall ni söker er högt upp(t.ex till de ställen jag nämnde i mitt förra inlägg). Är 12k inkl sprit? Isåfall kan det bli knivigt(ej dock att glömma 2-euro-rosé om i Frankrike), men möjligt att det går att hyra en mindre lägenhet att dela på - men då ska ni nog vara ute i brutalt god tid. Om det är reseföretag som gäller så har jag ingen aning vad som är billigast - har för mig att Langley tog en 11-13k/skalle över jul/nyår då jag arbetade för dem (vintern 12/13, Valdi), men ej 100% säker på siffran. Är nog någonstans där man får tänka om det är organiserat genom reseföretag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidresa över jullovet med skidgrabbar!
Tillbaka
Topp