Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidresa över jullovet med skidgrabbar!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Avarell_Dalton" data-source="post: 1089556" data-attributes="member: 155148"><p>Var i Val T februari -16 och priset låg på 15k i ett dubbelrum (Langley)(frukost, middag och liftkort ingår vid ordinarie pris) men gå in och kolla på deras hemsida för priser, de ligger redan ute och de har rum med fler bäddar. Senaste säsongen fick de flytta på säsongsstart med en vecka trots att byn ligger på 2400 meter så ja, snöläget har inte varit det bästa i alperna. I övrigt var Langley Hotel Tango en hit och själva byn är mer en resort än by och de pistar mellan hotellen så ski in ski out i hela byn skulle jag tro. Skiddagen avslutas på La Folie Duce så är man på rätt berg för avslutande tur ner till hotellet. Och sen ligger bargatan vid ens fötter utanför hotellet efter middagen. Vid jul tror jag man kan garantera snö i pisterna men inte helt hundra utanför så att det är åkbart. För övrigt undrar jag om det blir direkt billigare med svenska fjällen. Satt och jämförde kortvecka i vintras och det var väl ingen större skillnad utom att alperna är så mycket bättre. Det finns reseskildringar och säsongsrecensioner här på freeride, kolla dem</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Avarell_Dalton, post: 1089556, member: 155148"] Var i Val T februari -16 och priset låg på 15k i ett dubbelrum (Langley)(frukost, middag och liftkort ingår vid ordinarie pris) men gå in och kolla på deras hemsida för priser, de ligger redan ute och de har rum med fler bäddar. Senaste säsongen fick de flytta på säsongsstart med en vecka trots att byn ligger på 2400 meter så ja, snöläget har inte varit det bästa i alperna. I övrigt var Langley Hotel Tango en hit och själva byn är mer en resort än by och de pistar mellan hotellen så ski in ski out i hela byn skulle jag tro. Skiddagen avslutas på La Folie Duce så är man på rätt berg för avslutande tur ner till hotellet. Och sen ligger bargatan vid ens fötter utanför hotellet efter middagen. Vid jul tror jag man kan garantera snö i pisterna men inte helt hundra utanför så att det är åkbart. För övrigt undrar jag om det blir direkt billigare med svenska fjällen. Satt och jämförde kortvecka i vintras och det var väl ingen större skillnad utom att alperna är så mycket bättre. Det finns reseskildringar och säsongsrecensioner här på freeride, kolla dem [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidresa över jullovet med skidgrabbar!
Tillbaka
Topp