Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Skidrullväska?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hjulbult" data-source="post: 470583" data-attributes="member: 13199"><p>Tjena!</p><p></p><p>Jag vill däremot varna för just "DaKine Concourse Double" som Jens här ovan rekomenderar. Den väskan är så stor så den bara blir otymplig att handskas med. En kompis till mig har en sån som han släpade på vår rundresa i Schweiz i vintras. Satan vad han svor över dess otymplighet vid tågbyten och annat.</p><p></p><p>Packar men den full och kommer upp i 45kg som Jens skriver så riskerar man dessutom massa problem då man skall flyga, många flygbolag checkar inte in kollin som väger över 32kg enligt reglerna. Dessa regler brukar förvisso vara töjbara, men det är ju ändå en osäkerhetsfaktor.</p><p></p><p>Jag rekomenderar istället varmt "DaKine Falline Double" som är en betydligt smidigare modell. Den rymmer med lätthet 2par skidor och 2par stavar. Lavinspade och annan hårdvaluta går även det att klämma ner däri.</p><p></p><p>Sen rekommenderar jag en DaKine splitroller i valfri storlek till övrig packning. Finns i storlekarna 90L, 120L samt 162L samt även nån mer variant vill jag minnas. 162Liters väskan bör förvisso kanske undvikas där med samma motivering som varför "Concourse" skall undvikas. Kläder och dylikt vill man ju ändå inte packa ihop med skidorna, det är ju sjukt opraktisk när skidorna är nyligen använda och kanske inte har hunnit torka ordentligt t.ex. om man byter ort under resan.</p><p></p><p>Slutligen använder jag skidryggan som handbagage. Med denna vinnande kombination är man korrekt kittad för att på enklaste sätt få med sig det man behöver på vilken skidresa som helst.</p><p></p><p>/JN</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hjulbult, post: 470583, member: 13199"] Tjena! Jag vill däremot varna för just "DaKine Concourse Double" som Jens här ovan rekomenderar. Den väskan är så stor så den bara blir otymplig att handskas med. En kompis till mig har en sån som han släpade på vår rundresa i Schweiz i vintras. Satan vad han svor över dess otymplighet vid tågbyten och annat. Packar men den full och kommer upp i 45kg som Jens skriver så riskerar man dessutom massa problem då man skall flyga, många flygbolag checkar inte in kollin som väger över 32kg enligt reglerna. Dessa regler brukar förvisso vara töjbara, men det är ju ändå en osäkerhetsfaktor. Jag rekomenderar istället varmt "DaKine Falline Double" som är en betydligt smidigare modell. Den rymmer med lätthet 2par skidor och 2par stavar. Lavinspade och annan hårdvaluta går även det att klämma ner däri. Sen rekommenderar jag en DaKine splitroller i valfri storlek till övrig packning. Finns i storlekarna 90L, 120L samt 162L samt även nån mer variant vill jag minnas. 162Liters väskan bör förvisso kanske undvikas där med samma motivering som varför "Concourse" skall undvikas. Kläder och dylikt vill man ju ändå inte packa ihop med skidorna, det är ju sjukt opraktisk när skidorna är nyligen använda och kanske inte har hunnit torka ordentligt t.ex. om man byter ort under resan. Slutligen använder jag skidryggan som handbagage. Med denna vinnande kombination är man korrekt kittad för att på enklaste sätt få med sig det man behöver på vilken skidresa som helst. /JN [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Skidrullväska?
Tillbaka
Topp