Alltså på Times Square finns det ju en rad butiker, bland annat så har både Billabong & Element butiker där, och jag tror även att Quicksilver har en.
Sen har du Oakley O-store i Soho ett gäng kvarter bort, tar en 10-15 min att gå.
Butiken är inte överdrivet stor, faktiskt mindre än jag trodde men utbudet är stort. Med tanke på att du skall dit sent på hösten så har de nog mycket vintergrejer, jag var i New York i juni så då var det mest sommar- och crossgrejer.
Jag vet inte riktigt om ni kommer ha tillgång till bil eller inte, men utanför New York finns det ett gäng med olika Outlets. Outlets i USA är inte som i Sverige, det är ungefär som ett mindre köpcentrum där varje märke (eller klädstil) har en egen butik där de rear ut förra säsongens eller årstidens kläder, riktigt billigt. Då ska det tilläggas att det inte ens är säkert att vissa grejer ens finns i Sverige fastän de reas ut där.
Sen har du tur att dollarn är så pass billig också, allt är sjukt billigt.
Exempelvis så köpte jag ett par Billabong-badbyxor i USA för på Times Sqaure för 49 dollar, vilket med dåvarande kurs var cirka 300 kr. I Sverige skulle de kostat 800-900 kr. Märkest-shirts får man för mellan 10-20 dollar st..
Dollarn stod i 6,2 när jag var där förra året, nu i 6,9 men det kommer fortfarande vara sjukt billigt!
Ett gäng adresser:
NYC Ski and Board
4th Ave & 14th Union square
New york, NY 10003
(917) 692-5222
OAKLEY O STORE
156 5TH AVE
MANHATTAN
NEW YORK, NY
10010-7002
Oakley O Store
113 Prince St
Soho
New York, NY
10012-3161
Den här kedjan verkar ha fina grejjer
http://www.blades.com/stores/
Observera att jag bara länkat och tipsat om affärer på Manhattan då jag antar att det är där ni kommer hålla till. Manhattan är stort så det räcker.