Skidsaker i new york?

mistersedin

Ny medlem
Skidsaker i new york?
Tja freeride!
På höstlovet ska jag till new york och boston. Jag tänkte passa på att köpa billiga skidkläder då. Det finns ju ett antal Oakley Affärer, men kan dom ha ett stort utbud av skidkläder? Jag har sökt på google men inte riktigt hittat något bra.

Så om du varit i new york eller boston eller vet om det finns skidkläder i new york, skriv!

Skidsaker i new york?
Alltså på Times Square finns det ju en rad butiker, bland annat så har både Billabong & Element butiker där, och jag tror även att Quicksilver har en.
Sen har du Oakley O-store i Soho ett gäng kvarter bort, tar en 10-15 min att gå.
Butiken är inte överdrivet stor, faktiskt mindre än jag trodde men utbudet är stort. Med tanke på att du skall dit sent på hösten så har de nog mycket vintergrejer, jag var i New York i juni så då var det mest sommar- och crossgrejer.

Jag vet inte riktigt om ni kommer ha tillgång till bil eller inte, men utanför New York finns det ett gäng med olika Outlets. Outlets i USA är inte som i Sverige, det är ungefär som ett mindre köpcentrum där varje märke (eller klädstil) har en egen butik där de rear ut förra säsongens eller årstidens kläder, riktigt billigt. Då ska det tilläggas att det inte ens är säkert att vissa grejer ens finns i Sverige fastän de reas ut där.

Sen har du tur att dollarn är så pass billig också, allt är sjukt billigt.
Exempelvis så köpte jag ett par Billabong-badbyxor i USA för på Times Sqaure för 49 dollar, vilket med dåvarande kurs var cirka 300 kr. I Sverige skulle de kostat 800-900 kr. Märkest-shirts får man för mellan 10-20 dollar st..
Dollarn stod i 6,2 när jag var där förra året, nu i 6,9 men det kommer fortfarande vara sjukt billigt!

Ett gäng adresser:

NYC Ski and Board
4th Ave & 14th Union square
New york, NY 10003
(917) 692-5222

OAKLEY O STORE

156 5TH AVE
MANHATTAN
NEW YORK, NY
10010-7002

Oakley O Store

113 Prince St
Soho
New York, NY
10012-3161

Den här kedjan verkar ha fina grejjer http://www.blades.com/stores/

Observera att jag bara länkat och tipsat om affärer på Manhattan då jag antar att det är där ni kommer hålla till. Manhattan är stort så det räcker.

Senast ändrad:
Skidsaker i new york?
O-store, precis som alla affärer i Soho, är dyrt dyrt dyrt!

Höll ögonen öppna efter TJ Maxx, Marshals eller liknande outlets. Sen finns Paragon sports, antagligen Nyc bästa affär för skidgrejor. Dock dyrare än Tj Maxx och deras hemsida visar inte allt dom har. Förra året jag var där fanns en hel drös skidor, hjälmar, goggles och kläder!

Senast ändrad:
Skidsaker i new york?
oakley i soho har jag för mig var den som var bra... macy's har ganska mycket stüff också........................

Skidsaker i new york?
Finns en outdoor affär nära Macy's också.. Men om du vill ha riktigt billigt, Tj Maxx.

Senast jag var inne på O-store i Soho var förra November. Mycke urtymme, lite produkter. Höga priser och snobbig personal.

Skidsaker i new york?
O-Store's i New York bör ha ordentligt med skidkläder under höstlovet. När jag besökte den i Foothill, CA för tre veckor sedan så hade dom redan börjat hänga upp lite, bland annat Simons Air Raid och vinterns softgoods.

Skidsaker i new york?
Var nyss i New York, Bodde på Edison hotel bästa läget man kan drömma om 50 meter från new yorks kärna Times Square. Fanns inte så mycket butiker men som ovan skrivit så fanns det Oakley , Element och Billabong.
Dessa 3 butiker låg brevid varandra, och lite länge bort låg Quiksilver.
Om ni är ute efter Oakley så köp inte där direkt! Finns ett gigantiskt varuhus 10-15 min bort Macy`s världens största bör tilläggas.
Där köpte jag 2 feta oakley hoods med 50 % rabatt plus yttligare 20% för att vi var utifrån.
Detta gick på 58$ alltså 380 kr , brorsan köpte Oakley fari jacket för 730 spänn
De hade även en skön Lrg butik på macys de har 7 våningar, så fråga vilken våning grymt svårt annars
En Lrg tshirt gick på 13$ 85 kr,

De hade även en skön butik vet inte vart på manhattan Dr Jays riktig skitbutik, men billiga Talltees 3$ kostade en talltee. 20 spänn

Det fanns även en butik i chinatown Transit tror jag den hette, de sålde hyfsat mycket Lrg, Där ute skall man prutta funkar utmärkt

Fanns även en skön steetbutik Journeys, mycket rockstar och sån skit.

Kepsbutiker fanns det hur mycket som helst av, köp på Lids de hade erbjudandet köp en och få en till för halva priset

Hoppas de duger :)

Tillbaka
Topp