Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidskatt.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skibum2004" data-source="post: 22553" data-attributes="member: 14528"><p>Det har blivit söndag och snart öppnar vallokalerna. Men jag tänkte nedå ge mig in i den politiska debatten. </p><p></p><p>För några år sedan flyttade Ericsson sitt huvudkontor till London. 10000 personer i Sverige blev utan jobb. Detta betyder att 10000personer inte längre betalade skatt till staten. Men varför flyttade Ericsson? </p><p></p><p>Jo i Sveriger är det svindyrt och krångligt att driva ett företag. Lagskrifterna om hur ett företag ska drivas är pä 20000 sidor och arbetsgivaravgifter och andra skatter är enormt höga. Det löner siga lltså att flytta utomlands även om det innebär krångel. OM vi skulle kunna lyckas ha kvar alla företag i Sverige så skulle det bettyda att vi skulle få in enorma summer pengar även om skatten sänktes. Pengarna kommer in till staten och vi får mer i fickan, låter inte det bra? </p><p></p><p></p><p>Dessutom så försvinner årligen 300miljarder kr spårlöst ut ur Sverige till hemliga skattefria konton i Monaco och liknade länder. Allt detta pga. de för höga skatterna. Pengar som skulle stanna om skatten varit lägre. Varför skatta på redan skattade pengar, det är helt absurt. </p><p></p><p></p><p>Dessutom försvinner årligen 50miljarder kroner till AMS. Pengar som sossarna pumpar in utan att veta vad de går till. JO de vet nog vad det går till att dölja arbetslösheten genom att sätta folk på olika kurser. Kurser där man lär sig att knyppla eller sticka. Men vem fan tjänar pengar på att knyppla eller sticka i Sverige. Gör något vättigt istället. </p><p></p><p>Jag skulle kunna skriva miltals av argument för att rösta blått men nu får det räcka för detta val. </p><p></p><p>RÖSTA BLÅTT OCH VAR STOLT</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skibum2004, post: 22553, member: 14528"] Det har blivit söndag och snart öppnar vallokalerna. Men jag tänkte nedå ge mig in i den politiska debatten. För några år sedan flyttade Ericsson sitt huvudkontor till London. 10000 personer i Sverige blev utan jobb. Detta betyder att 10000personer inte längre betalade skatt till staten. Men varför flyttade Ericsson? Jo i Sveriger är det svindyrt och krångligt att driva ett företag. Lagskrifterna om hur ett företag ska drivas är pä 20000 sidor och arbetsgivaravgifter och andra skatter är enormt höga. Det löner siga lltså att flytta utomlands även om det innebär krångel. OM vi skulle kunna lyckas ha kvar alla företag i Sverige så skulle det bettyda att vi skulle få in enorma summer pengar även om skatten sänktes. Pengarna kommer in till staten och vi får mer i fickan, låter inte det bra? Dessutom så försvinner årligen 300miljarder kr spårlöst ut ur Sverige till hemliga skattefria konton i Monaco och liknade länder. Allt detta pga. de för höga skatterna. Pengar som skulle stanna om skatten varit lägre. Varför skatta på redan skattade pengar, det är helt absurt. Dessutom försvinner årligen 50miljarder kroner till AMS. Pengar som sossarna pumpar in utan att veta vad de går till. JO de vet nog vad det går till att dölja arbetslösheten genom att sätta folk på olika kurser. Kurser där man lär sig att knyppla eller sticka. Men vem fan tjänar pengar på att knyppla eller sticka i Sverige. Gör något vättigt istället. Jag skulle kunna skriva miltals av argument för att rösta blått men nu får det räcka för detta val. RÖSTA BLÅTT OCH VAR STOLT [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skidskatt.
Tillbaka
Topp