Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Skidskola för vuxna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1272810" data-attributes="member: 161297"><p>Grupplektioner har jag undvikit men privatlektioner kan varmt rekommenderas. Jag brukar se till att få åtminstone en förmiddag eller två med instruktör varje säsong och det finns alltid något mer att lära sig eller förbättra. Några lärdomar jag gjort:</p><p></p><p>Välj instruktör med omsorg. Vi är alla olika och har olika sätt att lära oss. Berätta vad ni letar efter för skolan så de kan välja rätt instruktör för er. Ta en första kort lektion och se om ni fungerar tillsammans. Annars byt.</p><p></p><p>Ta inte längre lektioner än att ni verkligen orkar hålla koncentrationen uppe. I början innebar det ca 1,5 timma för min del. Idag har jag inga problem med halvdag eller längre. Beror antagligen på att jag har mer förkunskap att hänga upp ny kunskap på. Och ...</p><p></p><p>Berätta för instruktören vad ni har för förväntningar. En del instruktörer vill trycka in så mycket som möjligt under en lektion. Antagligen för att ge kunden valuta för pengarna. Själv föredrar jag att fokusera på några få områden och låta det få ta den tid det kräver att få till en bestående förändring.</p><p></p><p>Se gärna till att ha några dagar mellan lektionerna så att ni hinner tillämpa ny kunskap innan det skall fyllas på med ännu mer.</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1272810, member: 161297"] Grupplektioner har jag undvikit men privatlektioner kan varmt rekommenderas. Jag brukar se till att få åtminstone en förmiddag eller två med instruktör varje säsong och det finns alltid något mer att lära sig eller förbättra. Några lärdomar jag gjort: Välj instruktör med omsorg. Vi är alla olika och har olika sätt att lära oss. Berätta vad ni letar efter för skolan så de kan välja rätt instruktör för er. Ta en första kort lektion och se om ni fungerar tillsammans. Annars byt. Ta inte längre lektioner än att ni verkligen orkar hålla koncentrationen uppe. I början innebar det ca 1,5 timma för min del. Idag har jag inga problem med halvdag eller längre. Beror antagligen på att jag har mer förkunskap att hänga upp ny kunskap på. Och ... Berätta för instruktören vad ni har för förväntningar. En del instruktörer vill trycka in så mycket som möjligt under en lektion. Antagligen för att ge kunden valuta för pengarna. Själv föredrar jag att fokusera på några få områden och låta det få ta den tid det kräver att få till en bestående förändring. Se gärna till att ha några dagar mellan lektionerna så att ni hinner tillämpa ny kunskap innan det skall fyllas på med ännu mer. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Skidskola för vuxna?
Tillbaka
Topp