Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Skidskola för vuxna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Backsittare" data-source="post: 1272859" data-attributes="member: 184891"><p>Wow vad mycket tips, Tack alla!</p><p>Lite fundringar från min sida:</p><p>-Som medelgod åkare har man ingen aning om vad man borde förbättra. Frågeställningen är lite: Vad vill du få ut av lektionen? Bli bättre! Okej, Men på vad? Har ingen aning om vad mina olater är. Det känns svårt att kräva något av en skidlärare om man inte själv riktigt vet vad man borde/behöver förbättra.</p><p>- Varför dissar alla gruppåkningen? Gör man annat än åker mask efter läraren? Utveckla gärna, för jag har aldrig testat. Eller är gruppåkningen till för dem som ännu plogar ner?</p><p>- Att boka skidskola på förhand via nätet är inget att rekomendera utan man skall istället besöka skidskolan så snabbt den öppnar och kräva en massa? Brukar de testa en innan de gör grupperna eller hamnar man med en massa engelsmän som överdrivit sina kunskaper, då man som anspråklös svensk säger att "I`m average"</p><p>-Förstår givetvis att gruppåkning vs. privat lärare är kvantitet vs kvalitet, vilket också syns i priset. Men om vi endå bestämmer oss för gruppåkning, vad är ett lämpligt antal dagar? Hinner man nått alls på låt oss säga 2 dagar?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Backsittare, post: 1272859, member: 184891"] Wow vad mycket tips, Tack alla! Lite fundringar från min sida: -Som medelgod åkare har man ingen aning om vad man borde förbättra. Frågeställningen är lite: Vad vill du få ut av lektionen? Bli bättre! Okej, Men på vad? Har ingen aning om vad mina olater är. Det känns svårt att kräva något av en skidlärare om man inte själv riktigt vet vad man borde/behöver förbättra. - Varför dissar alla gruppåkningen? Gör man annat än åker mask efter läraren? Utveckla gärna, för jag har aldrig testat. Eller är gruppåkningen till för dem som ännu plogar ner? - Att boka skidskola på förhand via nätet är inget att rekomendera utan man skall istället besöka skidskolan så snabbt den öppnar och kräva en massa? Brukar de testa en innan de gör grupperna eller hamnar man med en massa engelsmän som överdrivit sina kunskaper, då man som anspråklös svensk säger att "I`m average" -Förstår givetvis att gruppåkning vs. privat lärare är kvantitet vs kvalitet, vilket också syns i priset. Men om vi endå bestämmer oss för gruppåkning, vad är ett lämpligt antal dagar? Hinner man nått alls på låt oss säga 2 dagar? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Skidskola för vuxna?
Tillbaka
Topp