Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidskola
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TexMurphy" data-source="post: 409349" data-attributes="member: 73781"><p>När det gäller kids altså 3-12 år så kan jag tänka mig att det handlar om "den moderne föräldern".. Du skall vara så j-vla pedagogisk hela tiden och delaktig i ditt barns uppväxt i kombination med att du jobbar för mycket och att semestern skall vara "kvalitets tid för familjen" altså skall pappa själv lära ungen för att stilla sitt dåliga samvete av att vara dålig förälder. Altså jag tror fler föräldrar själva lär sina barn åka skidor.</p><p></p><p>Tycker detta bara är dåligt. Att lära sig rätt från början ger så jäkla mycke.</p><p></p><p>Sen tror jag faktiskt att antalet 20-50 åringar med god skidkunska som tar lektioner (gärna nichade) har måste ha gått upp. För det har gått lite trend i att gå kurser. Du kan ju fö f-n gå trädklättringskurs. </p><p></p><p>När det gäller kategorin 13-19 så tror jag att det är för mesigt att gå i skidskola. Dessutom så vill kidsen hänga i parken och jibba. Dom tycker inte dom får ut något av att gå i en "vanlig skidskola" för dom vill ju lära sig trick inte gubbåk. Återigen väldigt dumt men tror ändå det är fallet.</p><p></p><p>Tex</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TexMurphy, post: 409349, member: 73781"] När det gäller kids altså 3-12 år så kan jag tänka mig att det handlar om "den moderne föräldern".. Du skall vara så j-vla pedagogisk hela tiden och delaktig i ditt barns uppväxt i kombination med att du jobbar för mycket och att semestern skall vara "kvalitets tid för familjen" altså skall pappa själv lära ungen för att stilla sitt dåliga samvete av att vara dålig förälder. Altså jag tror fler föräldrar själva lär sina barn åka skidor. Tycker detta bara är dåligt. Att lära sig rätt från början ger så jäkla mycke. Sen tror jag faktiskt att antalet 20-50 åringar med god skidkunska som tar lektioner (gärna nichade) har måste ha gått upp. För det har gått lite trend i att gå kurser. Du kan ju fö f-n gå trädklättringskurs. När det gäller kategorin 13-19 så tror jag att det är för mesigt att gå i skidskola. Dessutom så vill kidsen hänga i parken och jibba. Dom tycker inte dom får ut något av att gå i en "vanlig skidskola" för dom vill ju lära sig trick inte gubbåk. Återigen väldigt dumt men tror ändå det är fallet. Tex [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidskola
Tillbaka
Topp