skidskolor

Emma-R

Ny medlem
skidskolor
Hej!!!
Har precis avslutat en säsong som skidlärare nere i Österrikiska Tirol,
tänkte nu höra mig för bland er "kollegor" som kommit hem efter erat äventyr runt om i bergen....
Var har ni varit? Hur har det varit? Positiva/Negativa synpunkter pa system, skidskolor o byar - ALLT!!! (inför nästa säsongs arbete, är utav intresse)
- har utav erfarenhet fran denna säsong lärt mig att man bör nog prata med folk som jobbat i skolorna för att fa rätta vinklarna fran arbetet o inte med Bossen för skolan som ser allt sa ljust o positivt!!!

Kanske ses vi nästa ar//Emma

skidskolor
Om du vill byta ner dig från alperna till Sverige, så rekommenderar jag Lindvallens skidskola. Sveriges största skidskola vad jag vet, uppåt 100 skidlärare på högsäsong.

PLUS: boende fixat, bra stämning i skidskolan, välorganiserat
MINUS: mycket småbarnsgrupper, inte världens bästa backar

Jag har försökt få skidlärarjobb i Chamonix när jag var där nu, men det räcker ju inte ens med Svensk Skidlärarexamen för att jobba i Frankrike. Det verkar enklare i Österrike.

marcus

skidskolor
Jag var i saalbach i vintras, där är det inga som helst problem att få skidlärarjobb. Första kvällen på krogen frågade någon oss om vi var bra skidåkare, jag sa att jag var sådär, min polare sa att han hade åkt bräda i tio år och nu bara stått på skidor i en vecka. Killen som frågade tyckte inte det gjorde så mycket så, länge vi kunde åka hyfsat så kunde vi få jobbet!

Det kan ju tilläggas att jag hoppade över det jobberbjudandet...

Tillbaka
Topp