Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidtest i Åre 2009
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 602051" data-attributes="member: 46762"><p>Att klaga på att Shogun saknar rocker och sedan jämföra med Gotamas "rocker" är väl ändå att ta i från tårna.... Gotama har ju helt omvänt spann (dvs. ingen rocker, utan bara spann-teknik om man skall vara petig), medan Shogun har ganska tydligt rocker om du pressar ihop skidorna (även opressade syns rockern).</p><p></p><p>Jag åkte mest borta vid VM6:an, men när jag väl var borta vid skidtestet gjorde jag bara lite snabba instickare och testade det som föll mig in. Testade några Scott-skidor och den långa Crusadern (189cm) var helt fantastisk för förhållandena. Rapp för att pressa korta svängar där det fanns möjlighet, men stor och massiv för att braka på när det tajtade ihop sig och det kom pucklar. Men ändå så pass smidig att det gick att dunka ihop en snygg linje bland sagda pucklar...</p><p></p><p>S7'an var den enda feta skida som testades och även den var klart lämplig för förhållandena. Körde 80% av åket i stora McConkey-turns och matade fallhöjd. Fruktansvärt roligt, mycket energieffektivt och praktiskt bland pucklarna. En toppenskida!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 602051, member: 46762"] Att klaga på att Shogun saknar rocker och sedan jämföra med Gotamas "rocker" är väl ändå att ta i från tårna.... Gotama har ju helt omvänt spann (dvs. ingen rocker, utan bara spann-teknik om man skall vara petig), medan Shogun har ganska tydligt rocker om du pressar ihop skidorna (även opressade syns rockern). Jag åkte mest borta vid VM6:an, men när jag väl var borta vid skidtestet gjorde jag bara lite snabba instickare och testade det som föll mig in. Testade några Scott-skidor och den långa Crusadern (189cm) var helt fantastisk för förhållandena. Rapp för att pressa korta svängar där det fanns möjlighet, men stor och massiv för att braka på när det tajtade ihop sig och det kom pucklar. Men ändå så pass smidig att det gick att dunka ihop en snygg linje bland sagda pucklar... S7'an var den enda feta skida som testades och även den var klart lämplig för förhållandena. Körde 80% av åket i stora McConkey-turns och matade fallhöjd. Fruktansvärt roligt, mycket energieffektivt och praktiskt bland pucklarna. En toppenskida! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidtest i Åre 2009
Tillbaka
Topp