Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidtestarhelgen i Tandådalen 2010
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 810271" data-attributes="member: 49358"><p>Hah nej alltså vad jag menar är att ett test av en bred skida som är puderorienterad (nu snackar vi inte rev/rev) kan fortfarande bli testad på ett hårt underlag och på så sätt få ut ganska så mkt av testet. Långt ifrån allt då variabla snöförhållanden inte finns i en pist (kanske ngn isfläck här och var) och det är oftast det man stöter på när man kör offpist. Men likaväl så får du ju ut om skidan känns krävande, trög, snärtig, lekfull eller stabil bara genom att köra pist med dom. </p><p>Givetvis får du ut 0 info om dess egenskaper i puder och uppkört puder. Men det får man väl helt enkelt ta för givet att den går fint i fluff om man har en skida som är 11cm under foten, relativt lång och har ngn slags rocker :P</p><p></p><p>Självklart så håller jag med om att en raceskida är bättre än en puderskida när det kommer till att smiska pist, annat har jag aldrig påstått.</p><p></p><p>Pratar vi om samma sak eller blandar vi äpplen med päron?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 810271, member: 49358"] Hah nej alltså vad jag menar är att ett test av en bred skida som är puderorienterad (nu snackar vi inte rev/rev) kan fortfarande bli testad på ett hårt underlag och på så sätt få ut ganska så mkt av testet. Långt ifrån allt då variabla snöförhållanden inte finns i en pist (kanske ngn isfläck här och var) och det är oftast det man stöter på när man kör offpist. Men likaväl så får du ju ut om skidan känns krävande, trög, snärtig, lekfull eller stabil bara genom att köra pist med dom. Givetvis får du ut 0 info om dess egenskaper i puder och uppkört puder. Men det får man väl helt enkelt ta för givet att den går fint i fluff om man har en skida som är 11cm under foten, relativt lång och har ngn slags rocker :P Självklart så håller jag med om att en raceskida är bättre än en puderskida när det kommer till att smiska pist, annat har jag aldrig påstått. Pratar vi om samma sak eller blandar vi äpplen med päron? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidtestarhelgen i Tandådalen 2010
Tillbaka
Topp