Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidtestarhelgen i Tandådalen 2010
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 812828" data-attributes="member: 46762"><p>Du vet vad GS12 är för skida va? 190cm ren tävlingsskida med en svängradie på 27 meter och typ 50cm monsterplatta under bindningen. Det är ingen nudelmjuk jibbskida vi snackar om. Däremot är de beställda med mjuk flex vilket betyder att de flexar ganska fint yttersta 30-40 cm av skidan. Mycket trevligt om man kör modern tävlingsteknik och går in på sladd för att sedan bita fast... Med smälla på menar jag att gå jäkligt rakt i linjen och inte vara så extremt noggrann rent teknikmässigt med fotvinkeln och att jobba ner brättena efter varje puckel. Svårt att greppa? Kanske inte det schysstaste mot en tävlingsskida, men vafan...</p><p></p><p>Jag tror att texten och "grafiken" är vit, men jag kommer inte ihåg...</p><p></p><p></p><p>Spårvilliga, hookiga... Kalla det vad du vill, men skidorna skall åkas på skär och lämnar inte mycket till egen fantasi. Sjukt roliga skidor i pist, men jag står inte ut med dem i uppkörd offpist. Jag föredrar helt klart skidor med lösare känsla! Det är som att köpa en sportbil och aldrig kunna koppla ur ESP\'n för att leka lite... Jag vill kunna slajda ut bakändan! Hendryx Idiosynaptic verkar faktiskt vettig om kantgreppet fortfarande finns där.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 812828, member: 46762"] Du vet vad GS12 är för skida va? 190cm ren tävlingsskida med en svängradie på 27 meter och typ 50cm monsterplatta under bindningen. Det är ingen nudelmjuk jibbskida vi snackar om. Däremot är de beställda med mjuk flex vilket betyder att de flexar ganska fint yttersta 30-40 cm av skidan. Mycket trevligt om man kör modern tävlingsteknik och går in på sladd för att sedan bita fast... Med smälla på menar jag att gå jäkligt rakt i linjen och inte vara så extremt noggrann rent teknikmässigt med fotvinkeln och att jobba ner brättena efter varje puckel. Svårt att greppa? Kanske inte det schysstaste mot en tävlingsskida, men vafan... Jag tror att texten och "grafiken" är vit, men jag kommer inte ihåg... Spårvilliga, hookiga... Kalla det vad du vill, men skidorna skall åkas på skär och lämnar inte mycket till egen fantasi. Sjukt roliga skidor i pist, men jag står inte ut med dem i uppkörd offpist. Jag föredrar helt klart skidor med lösare känsla! Det är som att köpa en sportbil och aldrig kunna koppla ur ESP\'n för att leka lite... Jag vill kunna slajda ut bakändan! Hendryx Idiosynaptic verkar faktiskt vettig om kantgreppet fortfarande finns där. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidtestarhelgen i Tandådalen 2010
Tillbaka
Topp